معرفی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی پایان هفته
کد خبر: 4083961
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
با محوریت 17 شهریور؛

معرفی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی پایان هفته

در پایان هفته جاری همزمان با 17 شهریور فیلم‌های؛ «جای امن»، «آتش درون»، «یک گزارش واقعی» و «جمعه دوازده و چهل و پنج دقیقه» روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «جای امن»، «در اعماق خطوط»، «رؤیای سینما»، «آتش درون»، «یک گزارش واقعی»، «جمعه دوازده و چهل و پنج دقیقه»، «بیست و یک روز بعد»، «دست ‌نوشته‌ها» و... پنجشنبه و جمعه 17 و 18 شهریور  از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. در برخی از این تولیدات همزمان با سالروز 17 شهریور، این مناسبت مضمون اصلی فیلم است.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «جای امن» به کارگردانی مجتبی راعی، پنجشنبه 17 شهریور ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: سعید برای فیلمبرداری از تظاهرات هفده شهریور ماه 1357 به میدان ژاله می رود. همسرش فاطمه با یکی از بستگانش به نام مریم در تظاهرات شرکت دارند. محمود پاک نیت، سودابه آقاجانیان، فرانک اراسته جو و حسن جوهرچی در فیلم سینمایی «جای امن» بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «در اعماق خطوط» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان، جمعه 18 شهریور ساعت 00:20 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان فیلم از این قرار است که: رسول رحمانی یک جوان پدر از دست داده است؛ که علاقمند به هنر خوشنویسی می‌باشد و از یزد به تهران آمده و با مشکلاتی که دارد، برای امتحان خوشنویسی ثبت نام می‌کند. او نزد سرایدار انجمن خوشنویسان مدتی زندگی کرده و تحت آموزش رئیس انجمن، یعنی آقای درگاهی قرار می‌گیرد. در این فیلم تلویزیونی، جهانبخش سلطانی، رضا مولایی و رحمان باقریان هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «رؤیای سینما» به کارگردانی علی شاه حاتمی و حمید شاه حاتمی، جمعه 18 شهریور ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره یک گروه فیلم سازی است که جهت انتخاب نقش اصلی یک فیلم سینمایی مشترک بین ایران و کانادا به دنبال بازیگری نوجوان مهستند. نیلوفر محمودی، علی‌رضا استادی، علی شادمان و کاظم بلوچی در فیلم سینمایی «رؤیای سینما» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «آتش درون» به کارگردانی کریم هاتفی‌نیا، شنبه 19 شهریور ساعت 00:20 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: در دوران انقلاب در تمام شهرها حکومت نظامی برقرار است. سرباز بهمن سپهری در زمان خدمت، سروان ملکی از عاملان اصلی کشتار 17 شهریور را ترور می کند. شهلا ریاحی و غلام‌حسین بنفشه‌خواه در فیلم سینمایی «آتش درون» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «یک گزارش واقعی» به کارگردانی داریوش فرهنگ، پنج‌شنبه 17 شهریور ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش شد. این فیلم درباره جلال است که افسر پلیس زمان پهلوی است و به خاطر کمک به دوست قدیمیش فرید که یک انقلابی است مواخذه و اخراج می گردد. حالا سال ها بعد از پیروزی انقلاب برادر او توسط بازجو و ساواکی به نام آصف که مافوق جلال بوده زندانی می شود تا او به خواسته خود که به دست آوردن فرید است برسد. کامبیز دیرباز، گلاره عباسی و کوروش سلیمانی در فیلم سینمایی «یک گزارش واقعی» ایفای نقش کرده‌اند.

پنجشنبه / «جای امن»، «آتش درون»، «یک گزارش واقعی» و «جمعه دوازده و چهل و پنج دقیقه» روی آنتن می‌روند

فیلم تلویزیونی «با من حرف بزن» به کارگردانی آزاد محمدی، جمعه 18 شهریور ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. این فیلم روایت اتفاقات عجیب در یک مدرسه دخترانه است که مدیر مدرسه از یک پلیس و مشاوره مددکاری  به نام خانم عطایی درخواست می‌کند تا در حل این معضل به انها کمک کند.  سیما مطلبی، مرجان قمری و بهزاد خلج در فیلم تلویزیونی «با من حرف بزن» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «جمعه دوازده و چهل و پنج دقیقه» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، پنج شنبه 17 شهریو ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان زنی به نام مهناز است كه به علت كار همسرش منوچهر از زندگی چندان راضی نیست. آنها فرزندی به نام فرید دارند كه روز ۱۷ شهریور ۵۷ به بهانه خرید از خانه خارج می‌شود، مهناز هراسان به دنبال فرید است تا این که در بیمارستان با دختر جوانی روبرو می‌شود که دوربین عکاسیش را که از حوادث 17 شهریور عکس گرفته همراه با آدرسی به مهناز می‌دهد. نازنین فراهانی، میلاد كیمرام، فاطمه نقوی، ستاره پسیانی، آفرین چیت‌ساز و ملیحه نیكجومند در فیلم تلویزیونی «جمعه دوازده و چهل و پنج دقیقه» بازی کرده‌اند.

پنجشنبه / «جای امن»، «آتش درون»، «یک گزارش واقعی» و «جمعه دوازده و چهل و پنج دقیقه» روی آنتن می‌روند

فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان، جمعه 18 شهریور ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان پسری است که علاقه دارد فیلمساز شود ولی مادرش مبتلا به سرطان و داروهای او بسیار گران است و پسر تلاش می کند پول داروها را جور کند و در این راه به مشکلات زیادی می‌افتد. ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، سینا رازانی، جلال فاطمی، مهدی قربانی و علیرضا استادی در فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به هنرمندی پرداخته‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «حس خوب زندگی» به کارگردانی فرناز امینی، جمعه 18 شهریور ساعت 17 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: رضا مرد میانسالی است که همسرش فوت کرده و حالا تربیت دو دخترش با اوست. دختر کوچکش دچار روان پریشی شده و تحت درمان است. آنها برای شرکت دختر بزرگ ترش در مسابقات ورزشی نوجوانان کشور عازم مشهد می شوند که در هتل اقامت شرکت کنندکان با امیرعلی پسر نوجوان دروازه بان آشنا می شوند که به اتفاق مادرش آمده است. یاد علی انصاریان، حدیث فولادوند، نیما شاهرخ‌شاهی، فریبا نادری و علی پروین بازیگران این فیلم هستند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «دست ‌نوشته‌ها» به کارگردانی «مهرزاد مینویی»، جمعه 18 شهریور ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: حسین معتمد، که قبلاً عضو کمیته انقلاب اسلامی بوده، به‌دلیل نقض مقررات از کمیته اخراج شده و حالا راننده تاکسی است. جرم او این بوده که در جریان یک تعقیب و گریز، از اتومبیل شخصی یک رهگذر استفاده کرده و بعد همین موضوع منجر به خسارات جانی و مالی شده است. از یک خانه تیمی سندی به دست می‌آید که نشان می‌دهد نقشه ترور حسین معتمد کشیده شده است. در این فیلم تلویزیونی، جلیل فرجاد، امیر وطن زاد و منوره جوهری هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha