لرستان از توسعه نامتوازن رنج می‌برد
کد خبر: 4083917
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

لرستان از توسعه نامتوازن رنج می‌برد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه لرستان از توسعه نامتوازن رنج می‌برد، گفت: لرستان محکوم به موفقیت و خروج از توسعه نامتوازن است و همه باید تمام همت را برای رسیدن به این امر به کار گیرند.

دیدار رئیس کمیته امداد کشور با امام جمعه خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۱۶ شهریور در دیدار با سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام علی(ع) به محرومان کمک می‌کردند و شیوه خدمت‌گزاری را آموزش می‌دادند، به‌طوری‌ که آن حضرت عمدتاً خدمت خود را طوری انجام می‌داد که کسی متوجه نشود و فرد محروم احساس شرمندگی نکند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به محرومان را باید از مولای متقیان بیاموزیم، ادامه داد: امام علی(ع) در حکومت خود قنات و چاه حفر می‌کردند و آن را صرف خدمت به محرومان می‌کردند.

شاهرخی با اشاره به اینکه کمیته امداد چه در داخل و چه خارج خدمت به محرومان را انجام می‌دهد، ادامه داد: کمیته امداد در خارج کشور از منابع و کمک‌های افرادی که در خارج از کشور وجود دارند به مردم خدمت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه مدیریت و انقلابی‌گری کمیته امداد همیشه رو به رشد بوده است، گفت: در مجموعه نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری شاهد خدمت به مردم هستیم، اما کمیته امداد جامعه هدف تعریف شده دارد و در کمک به امورات فرهنگی، معیشتی، تحصیلات و اشتغال محرومان، جلوه‌گری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه لرستان از توسعه نامتوازن رنج می‌برد و به نقطه‌ای رسیدیم که لرستان نمی‌تواند به این شکل به وضعیت خود ادامه بدهد، ادامه داد: لرستان محکوم به موفقیت و خروج از توسعه نامتوازن است و همه باید تمام همت را برای رسیدن به این امر ب‌ کار گیرند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه لرستان باید با برنامه‌ریزی درست، کار کارشناسی و جهادی از وضعیت بیکاری، تورم و صنایع تعطیل شده خارج شود، ادامه داد: ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد و نیمه راکد در لرستان وجود دارد که استان را در وضعیت خاص قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به وجود ۲۸ درصد سنگ‌های تزیینی کشور و سه درصد سنگ‌های تزیینی دنیا در استان لرستان اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان لرستان می‌توان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کرد، چراکه براساس اشتغال می‌توان به ازدواج و فرزندآوری جوانان کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت اشتعا‌ل‌زایی لرستان در اموری مانند صنعت سنگ و صنایع تبدیلی باید باشد، بیان کرد: انجیر پلدختر، انار سیاب و محصولات باغی لرستان برند ملی هستند و می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی به رونق اشتغال کمک کرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه لرستان در ایجاد امنیت در کشور اثرگذار است و هر جا آشوب یا فعالیت ضد انقلاب بوده لرستان برای دفاع از نظام پای کار بوده است، اظهار کرد: رئیس کمیته امداد کشور لرستان در قرارگاه‌های متعددی حضور دارد و با بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) در ارتباط است و می‌طلبد با توجه به شناخت اوضاع استان، کمک کار لرستان باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه هزینه و برنامه‌ریزی ۸۵ درصد بودجه کشور در مرکز است، تأکید کرد: با توجه به شرایط خاص لرستان، نگاه مرکزنشینان باید نسبت به استان تغییر پیدا کند.

انتهای پیام
captcha