امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ملی کامپالا و جامعةالمصطفی
کد خبر: 4083772
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ملی کامپالا و جامعةالمصطفی

تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه ملی کامپالا به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی و پروفسور کاتارگه رسید.

دانشگاه ملی کامپالا و جامعةالمصطفی العالمیه تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار ایکنا، پروفسور کاتارگه، رئیس دانشگاه کامپالا امروز، ۱۵ شهریور در ابتدای این نشست مشترک ضمن خیرمقدم به میهمانان، اظهار کرد: مرکز آموزش عالی دانشگاه کامپالا دارای پنج پردیس و دو شعبه در کشور‌های روآندا و کنیا است و در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو دارد.

وی با اشاره به سابقه همکاری کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا و سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور، گفت: این دانشگاه از دیرباز تاکنون در پروژه‌ها و برنامه‌های متنوع و مختلفی از جمله مسابقات قرآن، مراسم بزرگداشت انقلاب ایران، برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی و... همکاری‌ها‌ی مستمری داشته و امید است با امضای تفاهم‌نامه همکاری این تعاملات توسعه بیشتری یابد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ضمن معرفی جامعةالمصطفی العالمیه، اظهار کرد: در حال حاضر ده‌ها هزار دانشجو از ۱۳۰ ملیت مختلف جهان در جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند و المصطفی از اعضای مؤثر اتحادیه دانشگاه‌های جهان و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام به شمار می‌آید و دارای بیش از ۲۰۰ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه گزارشی از وضعیت پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کرد و این مجموعه را یکی از مهم‌ترین مجاری ارتباط با مراکز علمی آکادمیک جمهوری اسلامی دانست.

همچنین در این دیدار مهدی صالحی مازندرانی، سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، ضمن تشکر از دانشگاه کامپالا برای گسترش همکاری با دانشگاه‌های ایران، همکاری‌های علمی را پایدارترین نوع روابط بین دو کشور عنوان کرد.

در پایان این گفت‌وگوها، تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه شامل تبادل اعضای هیئت علمی، همکاری‌های مشترک علمی، توسعه برنامه آموزش‌های الکترونیکی و ... به امضای رؤسای دو مجموعه دانشگاهی رسید.

انتهای پیام
captcha