آغاز طرح اضطراری ویژه زیارت اربعین در کربلا
کد خبر: 4083184
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

آغاز طرح اضطراری ویژه زیارت اربعین در کربلا

اداره بهداشت استان کربلا، طرح اضطراری بهداشتی ویژه مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اداره بهداشت استان کربلا، اجرای طرح اضطراری اربعین امام حسین(ع) را آغاز و تأکید کرد که تمام اقدامات ویژه این طرح به طور کلی در چارچوب آیین‌نامه‌های مقابله با بیماری‌های واگیردار است.

«صباح الموسوی»، مدیرکل اداره بهداشت استان کربلا اظهار کرد: این طرح اضطراری شامل توزیع 85 آمبولانس در نزدیکی مراکز اورژانس کربلای قدیم و جاده‌های خارج از شهر و انتقال میدانی بیمارستان الزهراء(س) به نزدیکی حسینیه «ام البنین(س)» در نزدیکی عمود 1007می‌شود.

وی افزود: این طرح همچنین شامل آماده‌سازی 75 تیم پزشکی و 8 بیمارستان دولتی علاوه بر بیمارستان‌های مدنی پشتیبان، هماهنگی با تیم پزشکی حشدالشعبی برای افتتاح 9 پایگاه پزشکی در محورهای شهر قدیم، 50 تیم بهداشتی برای نظارت بر آب آشامیدنی و غذای زائران و آماده‌سازی 50 تیم واکنش سریع است.

صباح الموسوی در زمینه همکاری با وزارت بهداشت و اداره‌های وابسته به آن اظهار کرد: وزارت بهداشت به منظور پشتیبانی اقدام به تجهیز سهمیه‌های تقویتی دارویی، انواع لوازم پزشکی ضروری و آنتی‌بیوتیک‌ها و پشتیبانی اداره بهداشت کربلا با تیم‌های پزشکی متخصص و 15 آمبولانس نموده است.

وی ادامه داد: مراکز واکسیناسیون همچنان به کار تزریق واکسن کرونا به شهروندان ادامه می‌دهند و در زمینه آگاه‌سازی زائران در مورد خطرات ویروس کرونا و نحوه پیشگیری از ابتلا به آن از طریق ماسک و رعایت بهداشت فردی فعالیت خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha