اهتزاز پرچم عزا به مناسبت شهادت امام حسن (ع) در حرم حسینی
کد خبر: 4083133
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

اهتزاز پرچم عزا به مناسبت شهادت امام حسن (ع) در حرم حسینی

مراسم برافراشتن پرچم عزا در منطقه «باب القبله» حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه امام حسن (ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، این مراسم به همت تولیت حرم حسینی و با حضور جمعی از مقامات دولتی در استان کربلا، مسئولان آستان مقدس امام حسین(ع) و جمع کثیری از دوستداران اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

حسن رشید العبایجی، تولیت آستان مقدس حسینی طی سخنانی در این مراسم گفت: در چنین شبی از مصیبت دردناک شهادت امام حسن مجتبی (ع) یاد می‌کنیم که دست ظلم و خیانت بنی‌امیه ایشان را مسموم کرد.

وی افزود: باید در سالروز این حادث تلخ درنگی کنیم تا مقام و منزلت مولای خود امام حسن (ع) را بشناسیم و از شایستگی‌ها، مواضع و سیره آن حضرت آگاه شویم تا از این رهگذر به سیره ایشان اقتدا کرده و راه او را برویم و از پندهای ایشان بهره‌مند شویم.

العبایجی تصریح کرد: حسن و حسین (علیهماالسلام) محبوب‌ترین مردم نزد پیامبر (ص) بودند به شکلی که آن حضرت سخنرانی خود را در مسجد قطع می‌کرد و از منبر فرود می‌آمد تا آنها را در آغوش بگیرد. از این رفتارها می‌توان دریافت که رسول اکرم (ص) در محیطی اسلامی هدفی والاتر از اظهار عشق و محبت خود داشته و ایشان با این رفتار هدفی برای آینده دین و امت اسلام پس از خود را دنبال می‌کرده است. این هدف آماده ساختن مردم از نظر روحی و روانی برای پذیرش امامت امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) بوده است.

تولیت آستان حسینی اظهار کرد: هدف از ارائه این سیره عطرآگین، سجایا و صفات گام برداشتن در راه آنها، اقتدا به سیره و مواعظ آن بزرگواران و اقتدا به آنچه به ما را به آن سفارش کرده‌اند و همچنین بیان مظلومیت آن‌ها است.

همچنین، آستان حسینی دیروز، 12 شهریورماه، در آستانه سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) از طرح ابتکاری «کریم اهل‌ بیت (ع)» رونمایی کرد که هدف از اجرای این ابتکار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان از طریق بنیاد آموزش پزشکی «شیخ احمد الوائلی» است.

انتهای پیام
captcha