طرح آیسیسکو و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام برای حمایت از رساله‌های برتر
کد خبر: 4083093
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

طرح آیسیسکو و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام برای حمایت از رساله‌های برتر

سازمان آیسیسکو و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام از راه‌اندازی جایزه‌ای با عنوان «رساله من در هزار کلمه» به منظور حمایت از رساله‌های دانشجویان سال آخر مقطع دکتری خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الوفد، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(آیسسکو) و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام از راه‌اندازی جایزه‌ای با عنوان «رساله من در هزار کلمه» به منظور حمایت از رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری خبر دادند که نگارش رساله خود را به پایان برده اما هنوز از آن دفاع نکرده‌اند.

هدف از راه‌اندازی این جایزه ارتقای مهارت‌های ارتباطی دانشجویان و تشویق آن‌ها به ارتقای توانایی‌های خود در ارائه چکیده‌ای مختصر و در عین حال گویا از رساله خود عنوان شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با پر کردن فرمی که در لینک «https://tinyurl.com/yrmwuzx7» قرار دارد و حاوی اطلاعات شخصی مورد نیاز است و همچنین یک کلیپ ویدئویی کوتاه (حداکثر 10 مگابایت) در معرفی پژوهش خود به یکی از زبان‌های رسمی آیسیسکو (عربی، انگلیسی، فرانسوی) در این مسابقه شرکت کنند.

علاوه بر این، ارسال یک فایل ورد از متن ارائه نیز ضروری بوده و تأکید شده که معرفی پژوهش باید تنها در قالب واژگان و بدون استفاده از ابزارها و وسایل کمکی همچون لباس، آلات موسیقی و تجهیزات آزمایشگاهی باشد.

همچنین، ارائه‌ تحقیق‌ها باید با تمرکز مناسب بر موضوع و با در نظر گرفتن سطح مخاطبان عمومی غیرمتخصص صورت بگیرد. علاوه بر این باید توضیح کاملی درباره پیشینه تحقیق، موضوع پایان‌نامه و اهمیت آن و اصطلاحات مورداستفاده در آن، اهمیت سؤالات پژوهش و همچنین نتایج تحقیق و اهمیت آن ارائه شود.

داوطلبان می‌توانند تا تاریخ 30 سپتامبر سال 2022(8 مهرماه سال جاری) طرح خود را برای داوری در مسابقه ارسال کنند و پس از آن هیئتی از کارشناسان، استادان دانشگاه و رؤسای دانشگاه‌ها به داوری آثار ارسال شده می‌پردازند.

10 پژوهش برتر از سوی داوران برای ارائه در مرحله نهایی انتخاب خواهند شد که نگارنده آن‌ها به مقر آیسسکو در شهر «رباط» مراکش دعوت می‌شوند که باید پژوهش خود را در مراسمی با حضور اساتید، پژوهشگران و رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها ارائه دهند.

برندگان جایزه در 7 نوامبر(16 آبان‌ماه) اعلام خواهند شد و نخستین پژوهش برتر 2000 دلار، طرح دوم 1500 دلار و پژوهش سوم 1000 دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha