موقعیت مناسب شیعیان غنا برای تبلیغ عقاید اهل بیت (ع)
کد خبر: 4083055
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
در گفت‌وگو با ایکنا عنوان شد؛

موقعیت مناسب شیعیان غنا برای تبلیغ عقاید اهل بیت (ع)

شهو دالهو عبدالمومن، از رهبران شیعی کشور آفریقایی غنا تصریح کرد: سکولار بودن و تضمین آزادی‌های فردی و دینی برای مردم در غنا باعث شده که شیعیان این کشور به راحتی بتوانند به تبلیغ و تبیین عقاید اهل بیت (ع) بپردازند.

به گزارش ایکنا؛ یکی از موضوعات مهم در میان شیعیان به‌ویژه در رابطه با برخورد با تفرقه‌افکنی، ایجاد وحدت و همدلی با سایر مذاهب و ادیان دیگر است. شیعیان غنا نیز همچون سایر هم‌کیشان خود تلاش دارند که در کنار سایر مسلمانان و ادیان در آرامش زندگی کرده و راه را بر هر نوع تفرقه‌افکنی و تنش ببندند.

شهو دالهو عبدالمؤمن (Shehu Dalhu Abdul-Momen) از رهبران شیعیان غنا و رئیس جامعه شیعیان شمال این کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در حاشیه آیین اختتامیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پاسخ به پرسشی در مورد کنفرانس امسال و تأثیر آن بر اتحاد  میان شیعیان جهان و محبان اهل بیت (ع) با اشاره به تأکید قرآن و ائمه (علیهم السلام) بر داشتن تقوا گفت: در دین اسلام بر داشتن وحدت و اتحاد بین مسلمانان تأکید شده است. این به این معناست که اگر ما فاقد وحدت و اتحاد در بین خود باشیم به راحتی در مقابل دشمنان خود شکست‌خورده و مغلوب می‌شویم.

عبدالمؤمن ادامه داد: مجمع جهانی اهل بیت (ع)  با حمایت جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیمانه آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و با هدف ایجاد اتحاد میان شیعیان تشکیل شده است. با وجود این که برگزاری این مجمع برای مدتی به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، اما امسال و در هفتمین دوره آن، این مجمع دوباره برگزار و بسیار موفق بود. این دستاورد بسیار خوبی است و به نظر می‌رسد که برگزاری آن پیشرفتی برای همه شیعیان جهان است.

این عالم شیعه غنایی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت کنونی شیعیان غنا اظهار کرد: جامعه شیعیان در غنا تعامل خوبی با پیروان سایر ادیان و همچنین اهل سنت دارند.

وی افزود: غنا حدود 32 میلیون نفر جمعیت دارد و شیعیان در حدود یک درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، اما شیعیان این کشور در حال حاضر صاحب تشکل و سازمان خود هستند و تلاش دارند که پیام اهل بیت (ع) را به سایر افراد منتقل کنند.

شهو دالهو عبدالمؤمن ادامه داد: غنا یک کشور سکولار است و آزادی دینی و عقیده در این کشور برای همه وجود دارد. شیعیان غنا هم تلاش می‌کنند که با استفاده از این موقعیت به ترویج و تبلیغ اهل بیت (ع) و آموزه‌های ایشان بپردازند.

این عالم غنایی گفت: این وضعیت باعث شده که روز به روز جمعیت شیعیان در غنا افزایش پیدا کند. خوشبختانه شیعیان این کشور می‌توانند مراسم مذهبی خود را به راحتی برگزار کنند که از جمله آنها می‌توان به آیین سوگواری روز عاشورا اشاره کرد که هر ساله و بدون مشکل در غنا و از سوی شیعیان این کشور برگزار می‌شود. شیعیان غنا همچنین، علاوه بر عاشورا مراسم ویژه اربعین نیز برگزار می‌کنند و آن را گرامی می‌دارند.

عبدالمؤمن در پایان آینده شیعیان غنا را بسیار درخشان و امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: من بسیار نسبت به آینده شیعیان در غنا خوشبین هستم و چشم‌انداز شیعه‌شدن غنا را در آینده می‌بینم، زیرا این فرصت برای ما فراهم است که در مورد شیعه تبلیغ کنیم و در نتیجه مردم به سوی شیعه و اهل بیت (ع) جذب شوند.

یادآوری می‌شود، هفتمین نشست عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) روزهای 10 تا 12 شهریورماه سال جاری با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از ایران و کشورهای مختلف جهان در در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) از میهمانان آیین افتتاحیه این نشست بودند.

انتهای پیام
captcha