برخی از تسهیلات در جای خود صرف نمی‌شود
کد خبر: 4082620
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
وزیر صمت در دیدار با آیت‌الله سبحانی:

برخی از تسهیلات در جای خود صرف نمی‌شود

وزیر صمت در دیدار آیت الله سبحانی، با اشاره به اینکه همه مسائل مطرح شده در خصوص فولاد مبارکه تخلف نبوده است، گفت: به دنبال برخورد قاطع با تخلفات و افراد خاطی هستیم.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرنگار ایکنا، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز جمعه ۱۱ شهریور در دیدار با آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی با اشاره به رسانه‌ای شدن تخلفات فولاد مبارکه، گفت: کارشناسان ما در حال بررسی این موضوع هستند، اما همه این مسائل که اعلام شده تخلف نبوده و البته به دنبال راهکاری هستیم که در زمینه برخورد قاطع با افراد خاطی تمهیداتی بیندیشیم که دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولید در ۴ ماه نخست امسال، گفت: امروز کشورمان در زمینه‌های تولید فولاد، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی رشد تولید را پس از سال‌ها تجربه می‌کند.

وزیر صمت افزود: همچنین در خصوص صادرات هم سال گذشته نسبت به سال ۹۹، ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم و در چهار ماه اول هم نسبت به پارسال ۲۰ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

فاطمی امین یادآور شد: در زمینه زیرساخت‌ها برای تولید و صادرات اصلاحات اساسی و زیربنایی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده در حوزه صنعت تحولات زیادی داشته باشیم.

وی از آغاز سیر نزولی کاهش قیمت‌ها در کشور خبر داد و یادآور شد: با راه اندازی سایت قیمت کالا‌ها هم اکنون ۵۴ هزار قلم محصول در سایت وزارت صمت بارگذاری شده که از گرانفروشی و ارائه قیمت‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.

وزیر صمت افزود: در زمینه پیشگیری از احتکار نیز سامانه جامع تجارت برای اشراف و رصد موجودی انبار‌ها راه‌اندازی شده که این سامانه نیز از احتکار کالا جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان سرمایه در گردش است و در جایی هم برخی تسهیلات در جای خود صرف نمی‌شود خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل نیز از این پس تسهیلات به جای واریز به حساب تولید‌کننده به حساب فروشنده کالا واریز خواهد شد تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha