ارتقای سطح معرفتی از راهبردهای رادیو اربعین است + فیلم
کد خبر: 4081057
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
تشکری در نشست خبری:

ارتقای سطح معرفتی از راهبردهای رادیو اربعین است + فیلم

جواد تشکری در نشست خبری رادیو اربعین گفت: ارتقای سطح معرفتی، شناخت قیام عاشورا و ... از جمله راهبردهای رادیو اربعین است.

ارتقاء سطح معرفتی از راهبردهای رادیو اربعین استبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین امروز پنجم شهریورماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

تشکری در ابتدای جلسه گفت: با توجه به درگیری جامعه با کرونا، فعالیت رادیو اربعین در سال گذشته، نسبت به امسال کمتر بوده است و مصمّم هستیم در سال جاری با تمام ظرفیت و توانمان در این عرصه فعالیت داشته باشیم.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین خود بزرگترین رسانه است. در هیچ جای دنیا چنین حجمی از پیاده‌روی را شاهد نیستیم. جالب است در این آئین مذهبی تنها شیعیان فعال نیستند بلکه اهل سنت و پیروان دیگران ادیان الهی نیز در آن حاضر هستند. پیاده‌روی اربعین متعلق به عاشقان امام حسین(ع) و همه آزادی‌خواهان است بنابراین این رویداد را می‌توان جریانی در مقابل استکبار جهانی توصیف کرد.

مدیر رادیو اربعین با بیان اینکه در این شبکه در کنار تبیین قیام عاشورا به بحث اطلاع‌رسانی نیز توجه می‌شود تصریح کرد: در این کانال رادیویی می‌خواهیم زائران امام حسین(ع) را از ابتدای سفر تا انتهای آن همراهی کنیم. در همین راستا برنامه‌های این شبکه تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. تیم‌های مختلفی در این رابطه مشغول فعالیت خواهند بود و تعدادی از آنها در مرز ایران و عراق و بخشی دیگر در طول مسیر پیاده‌روی به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: ما خود را زائران امام حسین(ع) می‌دانیم برای همین مشکلات زائران را به گوش مسئولان خواهیم رساند و برای رفع آن پیگیری‌های لازم را نیز انجام می‌دهیم. این اتفاق در سال‌های گذشته رخ داد و جواب‌های لازم نیز دریافت شد.

تشکری ادامه داد: چون امسال تعداد زائران بسیار بیشتر از دو سال کرونای گذشته خواهد بود اخبار به صورت همه‌جانبه پوشش خواهد داده شد. پس هر نیم ساعت اخبار جدید تقدیم مخاطبان می‌شود. همچنین هم‌افزایی با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی صورت گرفت تا به صورت مشترک برخی برنامه‌ها روی آنتن رود. برای مثال به پخش مشترک با رادیو تهران اشاره می‌کنم. 

وی درباره پوشش‌های که از سوی رادیو اربعین برپا خواهد شد توضیح داد: مانند سال‌های گذشته‌ پویش‌های در نظر گرفته شده است تا به واسطه آن فرهنگ اربعین بیشتر تبیین شود. در همین رابطه هم برای بزرگسالان پویش داریم و هم اینکه کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

تشکری با اعلام این خبر که اینترنت در طول مسیر راهپیمای رایگان خواهد بود، تصریح کرد: ارتقای سطح معرفتی، شناخت قیام عاشورا و ... از جمله راهبردهای رادیو اربعین است در ضمن مانند سال‌های گذشته شعار ما «ما ملت امام حسینیم» خواهد بود. نکته ویژه در تمام تولیدات رادیو اربعین بحث وحدت جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه سیاست ویژه رادیو اربعین پرهیز از تفرقه بین دو ملت ایران و عراق است اعلام کرد: برخی دشمنی‌ها صورت گرفته تا وحدت دو ملت ایران و عراق خدشه‌دار شود. این رادیو تلاش می‌کند در مقابل چنین اعمالی بایستد و با برنامه‌های خود به ایجاد وحدت بین دو ملت کمک کند. در راه رسیدن به این خواسته نیز تلاش خواهیم کرد از مشاوره تمامی علاقمندان به فرهنگ اهل بیت(ع) بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha