۵۰ میلیون واکسن کرونا ذخیره داریم
کد خبر: 4080825
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
وزیر بهداشت:

۵۰ میلیون واکسن کرونا ذخیره داریم

وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۵۳ میلیون دُز واکسن تزریق شده است، گفت: هم‌اکنون ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم و به دنبال صادرات آنها هستیم.

بهرام عین الهی، وزیر بهداشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، چهارم شهریورماه در آیین افتتاح پروژه‌های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: آذربایجان‌شرقی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین استان‌های کشور است که تاریخ گواه بر مقاومت، قهرمان‌پروری و ولایت‌مداری آن بوده و با هویت و قدمت گام برداشته است و از استان‌های تاریخ‌ساز کشور بوده و در جریانات مختلف کشور در شکل‌گیری تاریخ نقش مهمی داشته است.

وی افزود: ۴۳ سال از تأسیس انقلاب پرشکوه اسلامی گذشته و دشمنان با تمام توان به دنبال صدمه‌زدن بر این انقلاب بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف می‌خواستند به کشور آسیب بزنند اما با شهادت و شهامت جوانان این امر تحقق نیافت.

عین‌الهی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا شاهد تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن بودیم که مردم قهرمانانه در مقابل آنها ایستادند و در کشور ما علاوه بر این ویروس، تحریم‌ها نیز از سوی دیگر صدمه وارد می‌کردند و دشمنان تصور می‌کردند به دلیل شیوع ویروس کرونا به خواسته‌ خود می‌رسند و دوران ناجوانمردانه تاریخی را رقم زدند که این امر در تاریخ نوشته خواهد شد. 

وزیر بهداشت یادآور شد: دولت ما ایستادگی کرد و به موفقیت رسید، دولت سیزدهم در سخت‌ترین شرایط کار را شروع کرد به‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند در شرایط سختی دولت را شروع می‌کنید و اقدام اول شما باید مهار کرونا باشد. 

وی اضافه کرد: در آغاز دولت سیزدهم تنها ۱۹ میلیون نفر واکسن تزریق کرده بودند و بقیه‌ افراد جامعه برای تزریق به کشورهای دیگر سفر می‌کردند و در آغاز دولت سیزدهم واکسنی نداشتیم و با همکاری تمامی دستگاه‌ها در هفته‌ اول آغاز به کار دولت، ۱۰ میلیون واکسن وارد کشور شد و همه‌ مردم پای کار آمده و پایگاه‌های شبانه روزی و ماشینی در کشور به راه افتاد و رکورد تزریق واکسن نسبت به جمعیت زده شد چراکه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واکسن تزریق می‌شد و حجم بسیار تزریق باعث شد تا به سرعت مقاومت مردم بالا رود و روزی ۵۰ هزار مبتلا و هشت هزار بیمار بدحال داشتیم و در چنین شرایطی به سرعت میزان شیوع ویروس کرونا کاهش یافت.

عین‌الهی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا آذرماه سال گذشته، ۱۳۲ هزار فوتی داشتیم و با واکسینه کردن جمعیت، مرگ و میر کاهش یافت و تاکنون ۱۴۳ هزار فوتی داشته‌ایم، یعنی تنها ۱۱ هزار فوتی در یک سال بوده است.

وی متذکر شد: واکسن‌سازان و دانشمندان داخلی وارد میدان شده و تاییدیه گرفتند و تاکنون ۱۵۳ میلیون دُز واکسن تزریق شده و شش مرکز تولید واکسن نیز تأسیس شده است درحالیکه اکنون ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم و به دنبال صادرات آنها هستیم. 

عین‌الهی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در طول یکسال گذشته گفت: برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را پیش بردیم و با کمک مجلس، بیمه همگانی را ایجاد و شش هزار میلیارد تومان بودجه برای بیمه همگانی در نظر گرفته شد و شش میلیون نفر نیز بیمه شدند که بقیه نیز سه ماه فرصت دارند تا بیمه خود را تکمیل کنند.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه امروزه قویترین حوزه‌ سلامت منطقه، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در زمینه‌ توریسم پزشکی آذربایجان شرقی استعداد بسیار خوبی دارد و حمایت می‌کنیم تا شکل بگیرد، در روز گذشته از آمبولانس‌های تولید داخلی بهره‌برداری کردیم که ۵۸ مورد بودند و از آمبولانس خارجی چیزی کم ندارند و ۲۰ اتوبوس آمبولانس نیز تعبیه شده که این آمبولانس‌ها به اربعین فرستاده می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: مبارزه با فساد، مردمی بودن جهادی کار کردن و رعایت عدالت در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد البته این موارد تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست و همه باید باهم کار کنند تا مشکلات برطرف‌ شود.

انتهای پیام
captcha