موکب‌های استان زنجان پذیرای ۴۰ هزار زائر
کد خبر: 4079431
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

موکب‌های استان زنجان پذیرای ۴۰ هزار زائر

مسئول امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: در اربعین امسال ۲۹ موکب از استان زنجان، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین را به عهده خواهند داشت.

موکب‌های استان زنجان

محمد امیرخانی، مسئول امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه در اربعین امسال ۲۹ موکب از استان زنجان، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین را به عهده خواهند داشت، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ موکب مربوط به شهرستان زنجان، سه موکب شهرستان خدابنده، دو موکب شهرستان ابهر، دو موکب شهرستان خرم‌دره، دو موکب شهرستان ماه‌نشان، یک موکب شهرستان سلطانیه، یک موکب شهرستان طارم و یک موکب از شهرستان ایجرود خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت موکب‌ها از ۱۶ شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده چهار موکب در مسیر نجف به کربلا، ۶ موکب در کربلای معلی، یک موکب در مرز مهران و یک موکب نیز داخل استان مستقر خواهند شد.

امیرخانی با بیان اینکه خوشبختانه از همه شهرستان‌های استان موکب خواهیم داشت، افزود: هر ۲۹ موکب استان زنجان روزانه از ۴۰ هزار نفر در هر وعده غدایی پذیرایی خواهند کرد و شبانه ظرفیت اسکان حدود ۳۰ هزار نفر را دارند.

وی ادامه داد: هر موکب حدود ۳۰ خادم فعال خواهد داشت و ارزیابی شده است که افراد فعال در این تعداد موکب به حدود ۱۰۰۰ نفر برسد.

مسئول امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان، با اشاره به اینکه تجهیزات موکب‌ها در حال ارسال است و گمرک همکاری خوبی در این زمینه دارد، بیان کرد: در خصوص نیازمندی‌ها، پشتیبانی عمومی از موکب‌ها، طبق روال سال‌های گذشته انتظار می‌رود واحدهای تولیدی و صنعتی نیز باید از موکب‌ها پشتیبانی کنند.

این مسئول با بیان اینکه هر سال بر اساس تدبیر کمیته اربعین یک موکب مرکزی تحت عنوان قرارگاه مرکزی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: تعیین محل جدید قرارگاه مرکزی استان در حال رایزنی است. با توجه به اینکه امسال با افزایش زائران رو به رو خواهیم بود باید امکانات و  آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha