«همسایه‌های خوب» امشب به تلویزیون می‌آیند + فیلم
کد خبر: 4079366
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
برای نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی

«همسایه‌های خوب» امشب به تلویزیون می‌آیند + فیلم

«همسایه‌های خوب» مجموعه‌ای مستند پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی است که پخش آن از امشب در شبکه دو آغاز خواهد شد.

مهدی شاه‌محمدی، تهیه‌کننده مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» در گفت‌و‌گو با بیان اینکه این اثر به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه دارد، گفت: در این سریال دو موضوع دینی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است. ابتدا به بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی نگاه می‌شود سپس به موضوع احسان کردن به مستمندان نظر شده است. البته تلاش این بوده که این رویکرد کاملا شکلی مستتر در داستان داشته باشد.

وی افزود: مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم با شعار «گاهی آدم، حال خوب قرض می‌کند از همسایه‌ خوب» از امروز شنبه ۲۹ مرداد روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

شاه‌محمدی ادامه داد: این مجموعه که تولید آن به تازگی در ۲۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به سرانجام رسیده، تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره است که شنبه تا سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۹ از شبکه دو پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۳:۳۰ خواهد بود. همزمان با آغاز پخش، از لوگو و تیزر این مجموعه مستند که طراحی و ساخت آن به ترتیب بر عهده سینا رعیت‌دوست و محمد بابایی بوده است، رونمایی شد.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: «همسایه‌های خوب» که در هر قسمت قصه یک سوژه را تعریف می‌کند، در اولین روایت خود به سراغ داستان «سمانه مسعودی» رفته است؛ بانویی که رییس شورای روستای سیاه‌رودبار از توابع شهرستان علی‌آباد کتول استان گلستان است و با فعالیت‌هایش به توانمندسازی زنان روستا کمک شایانی کرده و توانسته روستای سیاه رودبار را به عنوان تنها دهکده صنایع دستی ایران به ثبت ملی برساند.

شاه‌محمدی ادامه داد: این مجموعه مستند که مخاطبش خانواده و به دنبال الگوسازی در جامعه است، زندگی آدم‌های معمولی و ساده‌ای را روایت می‌کند که به دنبال رقم زدن حال خوب در جامعه هستند. دوربین «همسایه‌های خوب» علاوه بر استان تهران، مهمان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، زنجان، مازندران، گیلان، گلستان بوده است تا قصه سوژه‌ها را به تصویر بکشد.

انتهای پیام
captcha