توسعه جبهه مقاومت به برکت خون شهید همدانی‌هاست
کد خبر: 4077603
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

توسعه جبهه مقاومت به برکت خون شهید همدانی‌هاست

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: به برکت مقاومت‌ها و خون امثال شهید همدانی‌ها و سلیمانی‌ها و سایر شهدای مدافع حرم بود که جبهه مقاومت توسعه کمی و کیفی پیدا کرد.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام‌جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز ۲۱ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: فارغ از اینکه برخی افراد با عدم درک صحیح از امنیت دینی و ملی اظهاراتی دارند، عموم جامعه قدردان شهدای مدافع حرم هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی تصریح کرد: قبل از سال 2011 و پیش از مسئله بیداری اسلامی و جنگ سوریه، آمریکایی‌ها بارها به بشار اسد به دلیل حمایت از محور مقاومت تذکر دادند اگر از ارتباط با ایران و حمایت از حزب‌الله دست بردارد، بسترهای حمایت اقتصادی را برایش فراهم می‌کنند.

شعبانی گفت: همانطور که دیدیم عدم پذیرش پیشنهاد آمریکا و اسرائیل از سوی بشار اسد سبب بروز بحران در سوریه شد و جنگ داخلی با هدف تضعیف جبهه مقاومت آغاز شد.

وی یادآور شد: مسئله جنگ سوریه در حقیقت تضعیف جبهه مقاومت بود نه تضعیف بشار اسد، چراکه در غیر این صورت آمریکایی‌ها اینگونه رفتار نمی‌کردند و به دولت سوریه پیشنهاد حمایت از بشار اسد را نمی‌دادند.

امام جمعه همدان درباره دلایل شکل‌گیری داعش در منطقه و حمایت اسرائیل و عربستان از آنها گفت: سیاست مداران آمریکایی باراه اندازی این جنگ، در صدد افزایش اقتدار رژیم صهیونیستی در منطقه و آسیب زدن به امنیت کشور ما بودند.

شعبانی به نقش بی‌نظیر شهید همدانی در جنگ با داعش اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدای مدافع حرم و مجاهدت‌های شهید همدانی‌ها بود که اتفاقات بزرگی رخ داد چراکه نگاه جمهوری اسلامی نگاه به آینده است.

نماینده ولی فقيه در استان گفت: به برکت مقاومت‌ها و خون امثال شهید همدانی‌ها و سلیمانی ها و سایر شهدای مدافع حرم بود که جبهه مقاومت توسعه کمی و کیفی پیدا کرد به طوری که اکنون یک شبکه قوی مقاومت شکل گرفته که هر بخش آن می‌تواند در برابر دشمنان ایستادگی کند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش درباره مسئله مذاکرات و برجام اظهار کرد: امروز دشمن با فرافکنی‌هایی که دارد خروج یا عدم خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی را مطرح می‌کند گویا این تنها مشکل ما با غرب است درحالی که واقعیت این است که خروج سپاه از این لیست یک مسئله فرعی بوده و مسئله اصلی این است که ما خواهان رفع کامل تحریم‌ها هستیم.

امام جمعه همدان گفت: ما سال‌هاست در برجام هستیم اما هیچ‌گاه نتوانستیم از منافع اقتصادی آن بهره‌مند شویم، آنچه دولت بر آن اصرار دارد برداشته شدن تحریم‌ها و ارائه تضمین محکم از سوی 5+1 است. در حقیقت دشمن با عدم ارائه تضمین مناسب درصدد این است که بر روند هسته‌ای ما نظارت کرده و پس از رسیدن به مقاصد خود از برجام خارج شود.

شعبانی با اشاره به پیمان شکنی های دشمن در تاریخ گفت: کشور ما یک کشور مقتدر بوده و برای کارهای خود اجازه نمی‌گیرد بر همین اساس متنی که به عنوان توافق نهایی اعلام شده درست نیست چرا‌که هیچ متنی بدون رضایت و تصمیم ایران نهایی نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه جای یک تجمع بزرگ مردمی در عزاداری‌ها در همدان خالی بود، افزود: لازم است از سال‌های آینده تدارکات لازم برای چنین تجمعی برای عزاداری فراهم شود. تجمعی که افراد بتوانند برای عزاداری در آن شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha