حضور بیش از ۴۰۰ گردشگر خارجی در آیین‌های عزاداری یزد + فیلم
کد خبر: 4077398
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

حضور بیش از ۴۰۰ گردشگر خارجی در آیین‌های عزاداری یزد + فیلم

مسئول امور مبلغان زبان خارجه کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد از حضور 415 گردشگر خارجی از 16 ملیت دنیا در آیین‌های عزاداری دهه اول محرم این استان خبر داد.

گردشگران خارجی در آیین‌های عزاداری یزدحجت‌الاسلام صمدنیا، مسئول امورمبلغان زبان خارجه کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به حضور گردشگران خارجی در استان به مناسبت ماه محرم اظهار کرد: مبلغان زبان خارجی از روز اول ماه محرم در استان مستقر و در طول دهه مشغول فعالیت هستند.

وی نقطه عطف فعالیت کمیته را روزهای 7 الی 10 محرم اعلام کرد و گفت: گردشگران در این دهه هر شب در مراسم عزاداری امامزاده شاهزاده فاضل که امسال به عنوان حسینیه گردشگر نیز معرفی شد؛ بعد از نماز مغرب و عشا حضور می‌یابند و نظاره‌گر عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی هستند.

صمدنیا افزود: در شب‌های 7 الی 10 در حسینیه شاهزاده فاضل، مسجد حظیره، حسینیه خویدک، حسینیه کلک شاهدیه و در روز عاشورا به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند و هر گروه در آیین‌های عزاداری مسجد حظیره، حسینیه امام تفت، حسینیه امام کوشکنو اردکان، حسینیه سفید اشکذر، حسینیه باغ بهار مهریز شرکت می‌کنند و همراه هر کدام از این گروه‌ها یک روحانی  مسلط به زبان خارجی حضور دارد تا پاسخگوی سؤالات گردشگران باشد.

مسئول امور مبلغان زبان خارجه کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد با اشاره به فعالیت 5 مبلغ در این دهه گفت: این مبلغان در زمینه‌های مختلف پاسخگوی گردشگران هستند و تنها به مباحث گردشگری اکتفا نمی‌شود.

آیین‌های عزاداری یزد

وی ادامه داد: امسال 415 گردشگر از 16 ملیت دنیا شامل ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، جمهوری چک، ترکیه، پرتغال، چین، مجارستان، هلند، اتریش، لهستان، روسیه، سوئیس، شیلی و کرواسی حضور یافتند.

صمدنیا با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه گردشگران گفت: در تمام برنامه‌ها کارگاهی قبل از مشاهده مراسم برگزار و به گردشگران در ورکشاپی به مدت 20 الی 30 دقیقه درباره عدالت‌خواهی امام حسین(ع) و شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» مواردی ارائه می‌شود و سپس در مجلس حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: آنچه در این برنامه‌ها قابل توجه بود اینکه دو زوج گردشگر که از سوئیس و ایتالیا در این مراسم‌ حضور یافته بودند، در حاشیه مراسم تحت تأثیر قرار گرفته و در خواست حمایت از مراسم را می‌کنند هر چند مبلغ اهدایی زیاد نیست اما تأثیرگذاری مراسم قابل تأمل است.

صمدنیا در پایان یادآور شد: مبلغان از مؤسسه آوای فطرت و معنویت که اولین و تنهاترین مؤسسه تخصصی گردشگری دینی کشور است، حضور می‌یابند و علاوه بر تسلط به زبان کشورها، به مسائل گردشگری آشنا بوده و راهنمای تور هستند.

انتهای پیام
captcha