آغاز حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در یوم‌الزینب
کد خبر: 4077138
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

آغاز حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در یوم‌الزینب

دقایقی پیش حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان آغاز شد و دوست‌داران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با تجمع در محل مسجد، برای ثبت یک روز تاریخی دیگر به سمت صحن امام‌زاده سیدابراهیم(ع) زنجان حرکت کردند.

آغاز حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در یوم‌الزینب
به گزارش ایکنا از زنجان، هشتم محرم امسال با اجتماع عظیم و باشکوه مردم زنجان سپری شد و این‌بار مردمان این دیار که زنجان را با ارادت خاص خود نسبت به اهل‌بیت(ع) به پایتخت شور و شعور حسینی مزین کرده‌اند، امروز یک‌بار دیگر در اجتماعی که در راستای پیام عاشورا شکل می‌گیرد، گرد هم آمده و در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، شکوه و جلوه دیگری از معرفت به اهل‌بیت(ع) را به نمایش خواهند گذاشت.
آری، امروز زینبیون به میدان آمده‌اند، این اجتماع نیم‌روزه که از دقایقی پیش شروع شده و تا اذان مغرب ادامه دارد، فرصت کوتاهی است برای بیان عظمت جانسور فاجعه کربلا و یادآوری حال و روز اسرای آن که در راه حفظ و احیای اسلام نبوی، آگاهانه قدم در این مسیر نهادند.
جریان امروز جریانی است که در آن قرار است دردهای پیام‌آور واقعه عاشورا یک‌بار دیگر و بعد از ۱۴۰۰ و اندی سال از زبان مردمی که همه ساله به عشق سالار شهیدان در این دسته حضور یافته‌اند، طنین‌انداز شود.عاشورا در تقویم تمام شد، اما امروز روز نشستن نیست.
امروز کار ما و عمل ما مهم‌تر از روز واقعه است؛ چرا که باید زینب‌وار به انتقال پیام عاشورا و زنده نگاه داشتن آرمان شهدای کربلا همت گماریم و چه روزی بهتر از امروز که عزاداران زنجانی در قالب دسته زینبیه اعظم رنجان می‌خواهند یک‌بار دیگر پیام عاشورا را این‌بار با صدایی بلندتر به گوش جهانیان برسانند، همان‌گونه که حضرت زینب(س) این فریضه ارزشمند را به درستی به‌جا آورد و امروز امانتی است در دست من و تو.
امروز مردم پایتخت شور و شعور حسینی با هم هم‌نوا می‌شوند:
«بو انقلابینله حسین / دین مولکون آباد ایله دون / زنجیر استبدادیدن / انسانی آزاد ایله دون / جهل عرب یخدی سنی / باخ چوللره سالدی منی»
انتهای پیام
captcha