عاشق خدا و امام حسین(ع) گناه نمی‌کند
کد خبر: 4077034
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

عاشق خدا و امام حسین(ع) گناه نمی‌کند

یک سخنران مذهبی گفت: محبت خدا و امام حسین(ع) انسان را بیمه می‌کند و نمی‌گذارد او به گناه بیفتند و اگر هم خدایی نکرده گناه کرد، سریع عذاب وجدان می‌گیرد و توبه می‌کند.

مهدی توکلی، سخنران مذهبیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مهدی توکلی، سخنران مذهبی، ۱۷ مردادماه در مراسم عزاداری ظهر عاشورا در بیت‌الحسین(ع) تهران طی سخنانی درباره رابطه محبت و عشق به خدا و امام حسین(ع)، گفت: در برخی از روایات دین معادل محبت شمرده شده است، امام صادق(ع) نیز در روایتی فرمودند: «هَلِ الدِّینُ إلاّ الحُبُّ؛ آیا دین چیزی جز محبت است»، دین فقط و فقط محبت خداست.

وی افزود: کسی نیست که خدا را قبول نداشته باشد و هر کس مشکلی دارد سراغ خدا می‌آید، اما انبیا آمده‌اند که ما را مثل امام حسین(ع) عاشق خدا کنند و تلاش کردند که مردم عاشق خدا شوند و اینکه مردم خدا را قبول داشته باشند را کافی ندانستند. قرآن نیز در آیه ۱۶۵ سوره بقره می‌فرماید: «وَالَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ؛ خدا را بایست دوست داشت.»

توکلی با بیان اینکه محبت به خدا و اولیا خدا بهشت را تنطیم می‌کند، گفت: اگر می‌خواهید بدانید که بهشتی هستید باید به دلتان مراجعه کنید، اگر دیدید امام حسین‌(ع) را دوست دارید، بدانید که بهشتی هستید، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. ویژگی عاشق حسینی این است که عاشقان بر امام حسین(ع) گریه می‌کنند. عاشق امام حسین‌(ع) وقتی به مجلس حسینی می‌آید، یا گریه‌کن است یا یکی را به گریه می‌اندازد.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه عشق و حب حسینی ما را اینجا جمع کرده است، گفت: امروز روز عاشوراست و شما به عشق امام حسین(ع) اینجا جمع شدید و برای مصائب حضرت گریه می‌کنید. عشق و محبت حسینی شما را اینجا جمع کرده و همه عزادار و گریه‌کن حضرت شدید، بدانید که آن‌قدر عاشوراها بگذرد که ما زیر خاک باشیم، اما امام حسین(ع) سهم عاشق خود را می‌فرستد و می‌فرماید اینها اگر دیگر نیستند اما وقتی زنده بودند عاشق و گریه‌کن من بودند و آرزو داشتند به مجالس ما بیایند و بر مصائب ما گریه کنند، و اکنون هم به حساب این نیت ثواب برای آن‌ها منظور می‌شود.

وی بیان کرد: خیلی‌ها گریه‌کن و سینه‌زن امام حسین(ع) بودند ولی امسال روز عاشورا بیمار هستند و روی تخت بیمارستان افتاده‌اند و از همان‌جا برای حضرت گریه می‌کنند و ناراحت هستند که چرا نمی‌توانند در این مجالس شرکت کنند، اما بدانید که به نیت‌ها پاداش می‌دهند، همین که دلشان عاشق این مجالس است به آن‌ها هم پاداش می‌دهند.

توکلی افزود: اصلا نمی‌شود محب را از محبوب جدا کرد، محبت انسان را وصل می‌کند. انسان به هرچه علاقه داشته و آن را دوست داشته باشد با همان محشور می‌شود. ببینید اینجا در دنیا چه کسی را دوست دارید، پس در قیامت هم با او محشور می‌شوید. بالاترین سرمایه و توشه قیامت محبت است و خوش به حال شما که محب امام حسین‌(ع) هستید.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه کسی که عاشق خدا و امام حسین(ع) باشد دیگر گناه نمی‌کند، گفت: محبت خدا و امام حسین(ع) انسان را بیمه می‌کند و نمی‌گذارد او به گناه بیفتند و اگر هم خدایی نکرده گناه کرد، سریع عذاب وجدان می‌گیرد و توبه می‌کند، چون از روی گردن کلفتی گناه نکرده بلکه شیطان و هوای نفس او را یک لحظه فریب داده است و این محبت نمی‌گذارد او در گناه بماند و سریع زمینه توبه برای او فراهم می‌شود.

وی افزود: اصلا عاشق خدا و امام حسین‌(ع) از گناه لذت نمی‌برد، برخی با گردن کلفتی و به قصد لذت گناه می‌کنند اما عاشق حسینی هرگز از گناه لذتی نمی‌برد و اصلا دنبال گناه کردن هم نمی‌رود و این حب او را بیمه می‌کند که گناه نکند. گناه برای محب حسینی مثل زهر مار می‌ماند که اگر برای او اتفاق هم افتاد سریع عذاب وجدان گرفته و توبه می‌کند و می‌گوید کربلا لازم هستم و باید سریع بروم کربلا و خود را پاک کنم.

توکلی در پایان گفت: الان شما چون امام حسین(ع) را دوست داشتید، ماه محرم که رسید سریع پیراهن مشکی به تن کردید و کار و زندگی خود را تعطیل کردید و عزادار حسینی شدید. انسانی که حسینی باشد همان اول محرم که می‌آید یک آتشی در دل او می‌آید و اگر هم خطاکار باشد سریع با ارباب آشتی می‌کند و خود را به این مجالس می‌رساند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha