تبیین؛ ضرورت انکارناپذیر جهاد در مکتب حسین(ع)
کد خبر: 4076962
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
یک مکتب و هزار روشنگری/ 9

تبیین؛ ضرورت انکارناپذیر جهاد در مکتب حسین(ع)

مسئول اداره آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: رفتار امام حسین(ع) نشان می‌دهد که اگر بزرگترین سرمایه‌های بشری و دنیایی را در اختیار داشته باشید باز هم نیاز به تبیین دارید تا حقیقت آشکار شود.

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی، مسئول اداره آمورش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام مجتبی شیدایی، مسئول اداره آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در زمان امام حسین(ع)، در شهرهای اسلامی نمازها برپا بود و مردم به روزه اعتقاد داشتند؛ بنابراین همین امور خواص را آرام کرده بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در این شرایط احساس می‌کند اسلام در خطر است، افزود: وقتی حکام فاسد بر مردم حکومت می‌کنند و به‌صورت هدفمند به دنبال ریشه‌کنی اسلام بوده و مردم را به ظواهر دلخوش کنند، در این شرایط مجالی برای سکوت نیست.


بیشتر بخوانید:


شیدایی با بیان اینکه امام حسین(ع) می‌فرمایند من با یزید بیعت نمی‌کنم چراکه بیعت با یزید را مساوی خداحافظی با اسلام می‌دانند، تصریح کرد: امام حسین(ع) به دنبال این بودند که این مسئولیت‌پذیری را گسترش دهند؛ لذا به دنبال تبیین مسئولیتی که بر دوش مردم است، رفتند.

وی بیان کرد: اگر به مطالعه سخنان امام حسین(ع) از زمان خروج از مدینه بپردازیم، دائما به دنبال تبیین مسئولیتی هستند که بر دوش مردم، عوام و خواص است تا از تحریف دین اسلام در سال‌های پیش رو جلوگیری کنند.

مسئول اداره آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رفتار امام حسین(ع) نشان می‌دهد که اگر بزرگترین سرمایه‌های بشری و دنیایی را در اختیار داشته باشید باز هم نیاز به تبیین دارید تا حقیقت آشکار شود، اظهار کرد: این امر که مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند، همین ضرورت تابان شدن حق و حقیقت است.

شیدایی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در موفقیت هر جامعه‌ای امید است، تصریح کرد: امید، نقش محوری در زندگی فردی و اجتماعی ما دارد و می‌بینیم که انسان‌های موفق معمولا با موانع زیادی مواجه شدند اما ناامید نشدند.

وی با اشاره به اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند رسانه‌های طاغوتی برای ناامیدی مردم بسیج شدند و اگر بتوانند مردم را ناامید کنند به هدف خود خواهند رسید، افزود: رسانه‌های غربی کوچکترین نقطه ضعف ما را بزرگ کرده و نقطه قوت ما را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند.

شیدایی با تأکید بر هوشیاری و امیدواری مردم در برابر این جنگ رسانه‌ای، تصریح کرد: به فرموده امام صادق(ع): «زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور کنند افرادی هستند که دین دیگری دارند اما چون حضرت را می‌بینند جذب آن حضرت شده و گروه‌های زیادی پیرو حضرت مهدی(عج) می‌شوند.»

وی با بیان اینکه بنا بر این روایت، افرادی نیز هستند که در دوران غیبت، ظهور حضرت مهدی(عج) طلب می‌کنند، اما زمان حضور همراهی ندارند؛ بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کرد که در آن زمان جزء یاران باشیم، اظهار کرد: لازم است تعادل در رفتار داشته باشیم، چراکه در این روزگار مدام کربلاهایی برای انتخاب ما رخ می‌دهد و باید مواظب باشیم خون امام حسین(ع) که در واقع تمام فضایل اخلاقی است را نفروشیم.

شیدایی یادآور شد: امیدواری به آینده، تلاش برای آینده و هوشیاری تمام آن امری است که باید برای حرکت در مسیر شهدای کربلا به آن توجه کرد؛ امری که اکنون شاید بسیاری از ما از یاد برده‌ایم.

انتهای پیام
captcha