اجرای طرح بهداشت اضطراری ویژه عاشورای حسینی
کد خبر: 4075546
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

اجرای طرح بهداشت اضطراری ویژه عاشورای حسینی

اداره بهداشت کربلا از اجرای طرح بهداشت اضطراری ویژه زائران در ایام عاشورای حسینی و با مشارکت تیم‌ها و امکانات پزشکی و درمانی در این استان و استان‌های همجوار آن خبر داد.

به گزارش ایکنا، اداره بهداشت کربلا جزئیات طرح ویژه مراسم عاشورای حسینی را تشریح کرد.

صباح الموسوی، مدیر کل اداره بهداشت کربلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اداره آمادگی‌های خود را جهت اجرای طرح اضطراری ویژه دهم محرم الحرام به اتمام رسانده و نیروهایش را مطابق با حجم این مناسبت بزرگ و به هدف ارائه بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی به شهروندان و زائران آماده کرده است.

وی با اشاره به آمادگی وزارت بهداشت و دولت محلی در کربلا برای آماده کردن همه امکانات به منظور موفقیت طرح بهداشتی ویژه عاشورا و ارائه بهترین خدمات به زائران گفت: ادارات بهداشت در استان‌های بابل و نجف هم به استان کربلا در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران کمک خواهند کرد.
الموسوی افزود: طرح اضطراری امسال همانند سال گذشته و برای سومین سال پیاپی در درجه اول بر تقویت تدابیر پیشگیرانه از ویروس کرونا و مقابله با آن متمرکز خواهد بود و ما تلاش می‌کنیم آگاهی شهروندان و زائران را درباره اهمیت پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی در این خصوص بالا ببریم.

مدیر کل اداره بهداشت کربلا درباره خدمات درمانی به زائران گفت: نهادهای بهداشتی و آزمایشگاه‌های کربلا هم آماده ارائه خدمات به زائران برای انجام تست کرونا یا واکسیناسیون هستند .

او افزود: 65 دستگاه خودروی آمبولانس هم در مناطق مهمی از کربلای معلی که شاهد جمعیت بیشتر زائران است، مستقر خواهند بود، بخصوص در حین برگزاری آیین بزرگ روز دهم محرم در کربلا به نام رکضه طویریج (هروله طویریج) که ظهر روز عاشورا و با عزیمت دسته‌های بزرگ عزاداران به سمت حرم حسینی برگزار می‌شود.

الموسوی گفت: هشت بیمارستان دولتی و چهار بیمارستان در کربلا در اختیار اداره بهداشت کربلا خواهد بود تا بیمارانی را که نیاز به عملیات جراحی فوری دارند درمان کنند همچنین مرکز جراحی تخصصی سیده زینب الکبری(س) هم به روی زائران باز خواهد بود.

رئیس اداره بهداشت کربلا همچنین از آمادگی 50 تیم بهداشتی برای کنترل آب‌های آشامیدنی و مواد غذایی ارائه شده به زائران خبر داد.

الموسوی گفت: در مراکز بهداشتی العباسیه الشرقیه، العباسیه الغربیه و باب بغداد مکان‌هایی مجهز به تجهیزات ضروری و دارو اختصاص داده شده است.

خبرنگار: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha