تبعیض بین یهودیان و اعراب در دستگاه قضایی اسرائیل
کد خبر: 4075462
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

تبعیض بین یهودیان و اعراب در دستگاه قضایی اسرائیل

صدور احکام در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی برای اعراب و یهودیان به گونه‌ای است که تبعیض آشکاری بین دو طرف دیده می‌‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از القدس العربی، روزنامه اسرائیلی هآرتس در مطلبی که پیرامون تبعیض قائل‌شدن بین یهودیان و عرب‌ها در دستگاه قضایی این رژیم نوشته، آورده است: بر اساس آنچه که گزارش اخیر مرکز اصلاح دین و حکومت منتشر کرده، اجرای قانون در خصوص جرام مربوط به اقدامات تحریک‌آميز به گونه‌ای است که نشان می‌دهد، در هفت سال گذشته تفاوت آشکاری بین احکام صادرشده برای یهودیان با احکام صادرشده برای اعراب ‌دیده می‌شود.

براساس این گزارش، 77 درصد از کیفرخواست‌هایی که در سال‌های اخیر توسط دادستانی عمومی برای جرایم مربوط به تحریک به خشونت و نژادپرستی ارائه شده، علیه اعراب بوده است.

این درحالی است که روند بررسی‌های قضایی برای صدور حکم نیز به شکل یکسانی انجام نمی‌شود؛ به نحوی که در مورد اعراب احکام در مدت زمان چند ماه صادر می‌شود، اما در خصوص یهودیان صدور حکم بین یک تا شش سال پس از زمان ارتکاب جرم طول می‌کشد.

در خصوص حکم صادر شده نیز تفاوت‌ها کاملا آشکار است زیرا تقریبا در تمام لوایح اتهامی که علیه اعراب صادر شده، به محکومیت آن‌ها منجر می‌شود. اما در مورد یهودیان این مورد به دو سوم کاهش می‌یابد.

پس از صدور حکم نیز تبعیض موجود روشن است؛ در خصوص یهودیان در 54 درصد موارد حکم صادر شده زندان نیست اما در مورد اعراب این نسبت تنها یک درصد است.

انتهای پیام
captcha