هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره طرح‌های توسعه در باب المغاربه
کد خبر: 4075433
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره طرح‌های توسعه در باب المغاربه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نسبت به موضوع توسعه باب المغاربه در مسجدالاقصی که از سوی گروه‌های افراطی شهرک‌نشین مطرح شده است، به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اسرائیل نسبت به تصویب طرح توسعه باب المغاربه در دیوار غربی مسجدالاقصی هشدار داده و آن را تلاشی برای تغییر نشانه‌های تاریخی مسجدالاقصی توصیف کرد که با هدف فراهم کردن امکان ورود تعداد بیشتری از شهرک‌نشینان به این مسجد دنبال می‌شود.

هارون ناصرالدین، مسئول دفتر قدس در جنبش حماس، تأکید کرد که اسرائیل در پشت این طرح قصد دارد خودروهای نظامی را وارد مسجدالاقصی کرده و کنترل خود را بر آن بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تهدیدی اشغال‌گرانه برای تغییر نشانه‌های تاریخی و اسلامی در مسجدالاقصی است.

ناصرالدین از فلسطینی‌ها خواست مقاومت همه‌جانبه را در قدس و سرزمین‌های اشغالی تشدید کنند تا جلوی تجاوز به سرزمین و مقدسات آن‌ها گرفته شود.

هفته گذشته، گروه‌های موسوم به «معبد» فاش کردند که با مقامات اسرائیلی در مورد برداشتن تپه خاکی و پل چوبی از میدان البراق که به باب المغاربه متصل می‌شود، گفت‌وگو کرده‌اند تا به جای آن یک پل ثابت بسازند.

پیشتر هم هیئت‌ها و مراکز اسلامی در قدس نسبت به درخواست مطرح شده از سوی گروه‌های افراطی معبد برای توسعه باب المغاربه هشدار داده بودند.

انتهای پیام
captcha