آیت الله عیسی قاسم: سیره و کلام امام حسین(ع) حجت مؤمنان است
کد خبر: 4074358
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

آیت الله عیسی قاسم: سیره و کلام امام حسین(ع) حجت مؤمنان است

آیت الله عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز ماه محرم با اشاره به شعار محرم امسال در بحرین گفت: سیره و کلام امام حسین(ع) حجت مؤمنان است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز المقاوم، آیت الله عیسی قاسم درباره شعار عاشورای بحرین 1444 هجری قمری بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد:
بسم الله الرحمن الرحيم

خداوند اجر همه ما را با عزاداری حادثه غمبار عاشورا و شهادت امام معصوم و راستین، اباعبدالله الحسین علیه السلام بزرگ گرداند.

کلام منقول از سید شهدای کربلا(ع) «من پیرو دین پیامبر(ص) هستم» که امامت خاصه او از جانب خداوند متعال، گواهی بر حقانیت آن است و به یقین از طریق حدیث تأیید می‌شود و عصمت او که با نص قرآن ثابت می‌شود و منصب پیشوایی او از طریق عقل اثبات می‌شود، برای مؤمنان دلیلی باقی نمی‌گذارد که در عرصه زندگی خود او راهی بر خلاف وی بروند و سخن او ختم تمام کلام‌‌ها و سیره او حجتی بر هر فعل و ترک عملی است که مؤمنین انجام می‌دهند.

معیار ما معیار امام است، رضایت ما در رضای اوست، خشم ما وابسته به خشم اوست و هدف ما هدف اوست و بدون آن هیچ حقیقتی وجود ندارد.
درود و رحمت و برکات خداوند.

عیسی احمد قاسم
29 جولای 2022 میلادی

ممنوعیت‌های آل خلیفه برای ورود هیئت‌های عزاداری به بحرین

از سوی دیگر حساب توییتری جمعیت الوفاق بحرین با انتشار ویدئویی به تصمیم حکومت آل خلیفه برای ممنوعیت ورود هیئت‌های عزاداری به بحرین واکنش نشان داد. در این ویدئو آمده است: 

هیئت‌های عزاداری از ورود به بحرین منع شده‌اند.

ای برادران! ما را ببخشید. محدودیت‌های ما اجازه پذیرایی از شما را به ما نمی‌دهد. نظام بحرین چند روز قبل از عاشورا در تصمیمی بی‌دلیل که در بیانیه وزیر کشور آمده است اعلام کرد که ورود هیئت‌های عزاداری به این کشور ممنوع است.

مقامات این کشور اجازه نمی‌دهند که این مناسبت دینی با ورود عزاداران خارجی، اجرا و ترویج شود به بهانه اینکه با ویژگی‌های عزاداری در بحرین مطابقت ندارد.

وزیر کشور از چه ویژگی سخن می‌گوید؟ این ویژگی که صهیونیست‌ها کشور را آلوده کرده و در آن به گردش و آوازخوانی می‌پردازند؟ یا از کشوری سخن می‌گوید که مردمانش از گرامیداشت آداب دینی خود محرومند؟ 

انتهای پیام
captcha