خیرخواهی؛ ماهیت اصلی امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 4074220
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

خیرخواهی؛ ماهیت اصلی امر به معروف و نهی از منکر

امام‌جمعه ارومیه گفت: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به شکل خوبی تبیین نشده در حالی که هدف خیرخواهی از سوی دین توصیه شده است.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌ا‌لاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۷ مرداد در خطبه‌های این هفته ارومیه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی و کاهش محدودیت‌های کرونایی ضرورت دارد که مراسم عزاداری محرم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: چرا که عزاداری ماه محرم تیری بر دشمنان بوده و ایستادگی در برابر ظلم است و دشمنان در تلاش هستند تا این روند را کم‌رنگ جلوه دهند و برگزاری باشکوه مراسم عزداری جواب محکمی به این دشمنان است.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: عزاداری برای اباعبدالله مهمترین وسیله‌ای است تا قیام و هدف ایشان زنده بماند و دین و مکتب اهل بیت(ع) حفظ شود، آذین‌بندی شهر نشان‌دهنده عزادار بودن شهر بوده و در مراسم عزادارای روضه‌خوان‌ها نوحه های انقلابی دارای مضامین هدایتگر را مورد توجه قرار دهند و اهداف امام حسین(ع) و مبانی دین و انقلاب را تشریح و تبیین کنند.

وی با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در واقعه قیام امام حسین‌(ع) برپاداشتن امر به معروف و نهی از منکر محور بوده و همه مردم در هر مقام و مسئولیتی باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند و این فریضه الهی تنها به قشری خاص یا رفتاری خاص منحصر نباشد. 

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت بدی تبیین شده، در حالی که امر به معروف و نهی از منکر با هدف خیرخواهی از سوی دین توصیه شده است، باید وجه اصلی این فریضه در جامعه نشان داده شود.

وی در پایان تأکید کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین بوده و باید مورد توجه قرار گیرد زیرا دشمنان قصد دارند این فریضه الهی را از جامعه حذف کنند.

انتهای پیام
captcha