اجرای 400 ویژه برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان
کد خبر: 4074046
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

اجرای 400 ویژه برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از اجرای 400 ویژه برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان خبر داد و گفت: رویکرد برنامه‌های این هفته صد درصد فرهنگی است.

محمود الله مرادی دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امروز، ششم تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تسلیت ایام محرم الحرام اظهار کرد: ۴۰۰ ویژه برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد این برنامه‌ها صد درصد فرهنگی است، افزود: احیای جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و سپردن آن به دست مردم هدف اصلی این برنامه‌هاست.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر استان کردستان بیان کرد: امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر نه تنها یک کار سلبی و مچ‌گیری نیست بلکه انجام یک تکلیف و وظیفه الهی است که باید این امر را بتوانیم برای مردم تبیین و نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس آیات وروایات امران به معروف و ناهیان از منکر از رستگارانند، ادامه داد: براین اساس همگان باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تبلیغ کنیم و در این راستا رسانه‌ها به عنوان بازوان قدرتمند ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند هم مروج، هم منتقد و هم مطالبه‌گر باشند.

الله‌مرادی با تأکید بر اینکه کار رسانه مطالبه‌گری است، گفت: مطالبه‌گری زمانی صحیح و بجاست که یک کارشناس با تشخیص درست از نادرست بتواند مطلب را مطرح و پیگیر آن باشد لذا رسانه‌ها باید صداقت، امنیت و حفظ حرمت فرد را در مطالبه گری خود مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی ویژه برنامه‌های دهه اول ماه محرم برای 700 سازمان، نهاد و دستگاه اجرایی استان ارسال شده است، افزود: علاوه بر برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در هریک از دستگاه‌های اجرایی استان نیز برای این ایام ویژه‌برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر استان کردستان به برنامه‌های تدوین شده برای این ایام اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه‌ در این ایام قدم برداشتن برای بررسی مشکلات ادارات، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، دیدار با امامان جمعه، حضور در نماز جمعه، همایش مساجد، تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر، حضور کارشناسان ستاد در برنامه‌های صدا و سیما و چندین برنامه دیگر بوده است.

وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح 185 مسجد استان خبر داد و گفت: در شوراهای مساجد معضلات محلات احصا شده و برای رفع آن وارائه راهکار در شورای مساجد اقدام خواهد شد.

الله‌مرادی افزود: دهه اول ماه محرم یا دهه امر به معروف و نههی از منکر فرصت مناسبی برای پیگیر مطالبات مردم از مسئولان، مسئولان از مردم و مردم از جامعه خواهد بود.

وی به برگزاری دوره‌‌های آموزشی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به صورت آنلاین برای داوطلبان برگزار می‌شود و در پایان دوره گواهینامه قانونی از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha