امربه معروف و نهی از منکر قدمتی به اندازه حیات بشریت دارد
کد خبر: 4073756
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

امربه معروف و نهی از منکر قدمتی به اندازه حیات بشریت دارد

امام‌جمعه میاندوآب گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قدمتی به اندازه حیات بشریت دارد، بنابراین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

امربه معروف و نهی از منکر قدمتی به اندازه حیات بشریت داردحجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به اندازه حیات بشریت قدمت دارد، به‌طوری‌که دهه نخست ماه محرم یادآور این فریضه مهم است، پس باید برای احیای آن اهتمام شود.

وی با بیان اینکه، هرگاه در یک جامعه این فریضه مهم اجرا نشود و افراد در قبال پیاده شدن این امر خطیر به اندازه کافی احساس مسئولیت نکنند، انحطاط آن مردم حتمی است، اضافه کرد: این فریضه الهی از قدمتی به اندازه حیات بشر برخوردار است.

امام‌جمعه میاندوآب بیان کرد: نخستین فرد دعوت‌کننده به نیکی، پیام‌آوران وحی بودند و پس از آنها نیز ائمه معصوم (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) این مسئولیت خطیر را عهده‌دار شدند.

وی گفت: این مسئله در صحنه تحولات اجتماعی به اندازه‌ای چشمگیر و حائزاهمیت است، که اغلب حرکت‌های سرنوشت‌ساز و دگرگونی‌های سازنده در جوامع بشری در پرتو امر به معروف و نهی از منکر جامه عمل به خود پوشیده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: دین مبین اسلام از پیروان خود گام برداشتن در این زمینه را مطالبه می‌کند و می‌خواهد هر فرد به سهم خود در برابر جامعه متعهد و مسئول باشد و در صورت مشاهده گناه سکوت پیشه نکند.

امام‌جمعه میاندوآب تاکیدهای مکرر قرآن کریم، در خصوص امربه‌معروف‌ و نهی‌ازمنکر را بیانگر بها دادن اسلام برای سالم‌سازی اجتماع و مبارزه با عوامل فساد و گناه را یادآور شد و اظهار کرد: این فریضه تا جایی اهمیت دارد، که سایر فرایض و دستورهای اسلامی در پرتو اجرای آن، برپا می‌شود و جامعه رنگ و عطر اسلامی به خود می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ضمن یادآوری اینکه قیام امام حسین (ع) برای اجرای این دو فریضه الهی بود، خاطرنشان کرد: بنابراین همواره این موضوع را باید برای خودمان سرمشق قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha