انجمن حفاظ کویت؛ مجری برنامه‌های قرآنی برای 52 ملیت
کد خبر: 4073535
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

انجمن حفاظ کویت؛ مجری برنامه‌های قرآنی برای 52 ملیت

انجمن حفاظ کویت طرح‌های خیریه و قرآنی متعددی را در جهان دنبال می‌کند و تاکنون حدود 31 هزار دانش‌آموز از 52 ملیت در سراسر جهان از برنامه‌های این انجمن بهره‌مند شده‌اند.

انجمن حفاظ کویتبه گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، انجمن حفاظ کویت(مختصرشده انجمن خیریه خدمت به قرآن و علوم قرآنی کویت) در سال 2016 برای خدمت به قرآن کریم، نشان‌دادن میزان اهتمام کویت به مسلمانان شرق و غرب جهان، ارتباط تمدنی و فرهنگی با تازه‌مسلمانان سراسر جهان، راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن، حمایت از مبلغان، حفر چاه و احداث مراکز قرآنی در مناطق دارای اقلیت مسلمان تأسیس شد.

تاکنون حدود 31 هزار دانش‌آموز از 52 ملیت در سراسر جهان از برنامه‌های این انجمن بهره‌مند شده‌اند و این مرکز در راستای کمک‌رسانی و حمایت از مسلمانان چاد و بنین و ساخت مساجد، برگزاری جلسات و حلقه‌های حفظ قرآن و تهیه قرآن به زبان‌های مختلف برای غیر عرب‌زبان‌ها در آفریقا و آسیا تلاش کرده است.

همچنین آسان‌سازی حج برای تعدادی از مسلمانان جنوب آسیا، طرح‌های خیریه متنوع در نیجر، موریتانی و غنا، طرح‌های امدادرسانی به آوارگان داخل سوریه، اجرای طرح ویژه قربانی(به مناسبت عید قربان) در 9 کشور که حدود 13 هزار نفر از آن بهره‌مند شده‌اند، از دیگر برنامه‌های این انجمن بوده است.

انجمن حفظ قرآن کویت در حال حاضر برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن را برای معرفی جهانی جایگاه کویت در نشر قرآن و علوم قرآنی آغاز کرده و امیداوار است در آینده نزدیک فعالیت‌های خود را در میان تازه‌مسلمانان در اروپا، ایالات متحده و آمریکای لاتین گسترش دهد؛ چرا که این گروه به شدت نیازمند چنین مؤسساتی برای تهیه قرآن به زبان‌های مختلف هستند تا درک قرآن را برای آنان آسان کند.

این انجمن برای اجرای طرح‌های آگاهی‌بخشی نسبت به اسلام در دانشگاه‌ها و مدارس کشورهای غربی نیز تلاش می‌کند؛ طرح‌هایی که امروز مسلمانان در غرب برای مقابله با اسلام‌هراسی به شدت به آن نیازمندند.

انتهای پیام
captcha