کتاب «شهرستان دورود از دیدگاه باستان‌شناسی» رونمایی شد
کد خبر: 4073533
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

کتاب «شهرستان دورود از دیدگاه باستان‌شناسی» رونمایی شد

کتاب «شهرستان دورود از دیدگاه باستان‌شناسی» به قلم نویسندگان دورودی مریم ثنایی‌مقدم و عباس نوری چاپ و در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «شهرستان دورود از دیدگاه باستان‌شناسی»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود، آیین رونمایی از کتاب «شهرستان دورود از دیدگاه باستان‌شناسی» سه‌شنبه، چهارم مرداد با حضور انجمن اهل قلم و با حضور جمعی از نویسندگان و کارشناسان ادبیات شهرستان دورود برگزار شد.

کتاب شهرستان دورود از دیدگاه باستان‌شناسی این شهرستان را از هزاره ششم تا هزاره اول پیش از میلاد مورد بررسی قرار داده است در کتاب یادشده مقالات و نویافته‌های باستان‌شناسی با مقدمه‌ای از پروفسور فرانک‌هول نیز به چاپ رسیده است.

عباس نوری و مریم ثنایی‌مقدم  نویسندگان این کتاب، هر دو دانش‌آموخته رشته باستان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد هستند و پایان‌نامه‌های خود را درباره بررسی الگوهای استقراری دشت سیلاخور در دوران مس سنگی و عصر مفرغ به پایان بردند.

این دو نویسنده دورودی دارای تجربیات مدیریتی، میدانی و پژوهش‌های باستان‌شناسی زیادی در استان لرستان و به‌ویژه در شهرستان دورود هستند.

این کتاب حاصل تجربیات میدانی و اندوخته‌های علمی چندین ساله است که در راستای تعالی و ارتقای دانش باستان‌شناسی این شهرستان نگاشته شده است.

این نویسندگان همچنین کتب دیگری تحت عنوان قنات‌های دشت سیلاخور و بررسی مبانی الگوهای استقراری در دست نگارش دارند.

انتهای پیام
captcha