درخواست 83 مدرسه خصوصی اردن برای اجباری‌شدن تدریس قرآن
کد خبر: 4073499
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

درخواست 83 مدرسه خصوصی اردن برای اجباری‌شدن تدریس قرآن

83 مدرسه خصوصی(غیر انتفاعی) اردن از وزارت آموزش و پرورش این کشور الزام تدریس قرآن به تمامی دانش‌آموزان این کشور در دو بخش دولتی و خصوصی را خواستار شدند.

درخواست 83 مدرسه خصوصی اردن برای الزام تدریس قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از الغد، فعالان تربیتی و کارشناسان آموزشی و صاحبان مدارس خصوصی اردن در نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش این کشور، از این وزارتخانه تدریس قرآن کریم به عنوان یکی از دروس آموزشی الزامی در مدارس دولتی و خصوصی را خواستار شدند.

در ابتدای نامه تأکید شد: با توجه به اینکه آموزش قرآن کریم از ابزارهای حمایت از ارزش‌ها و اخلاق است و این کتاب بزرگ در حفظ هویت و فرهنگ عربی و اسلامی نقش به‌سزایی دارد و با توجه به هجمه‌های تحمیلی فضای مجازی و اینترنت، این نامه را امضا کرده‌ایم و از وزارت محترم آموزش و پرورش می‌خواهیم روند تدریس قرآن به عنوان یکی از دروس اجباری برای تمامی دانش‌آموزان مدارس دولتی و خصوصی را مورد بررسی قرار دهد.

در این نامه که 83 نفر از مسئولان مدارس خصوصی آن را امضا کردند، اعلام شد که الزامی‌بودن تدریس قرآن از کلاس اول ابتدایی تا دبیرستان مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در نامه مذکور از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی درخواست شده است هیچ دانش‌آموزی را پذیرش نکنند؛ مگر اینکه تمامی دروس اجباری از جمله روخوانی و درک مفاهیم قرآن را در آزمون‌های دبیرستان گذرانده باشد و در این موضوع دانش‌آموزان غیرمسلمان استثناء هستند.

مدارس و کارشناسان 83 مدرسه از جمله «رواد الاسلام»، «الصراح»، «دارالعلم»، «الوسیله»، مدارس «الاصاله»، مدارس ادبیات عرب، «المحمدیه»، «الموریات»، مدارس نمونه «الاعتصام»، مدارس تربیتی «الحصاد»، مدرسه اسلامی «الترابط»، مدرسه نمونه «رواد المعرفه» و آکادمی بین‌المللی «الربوه» از امضاکنندگان این نامه هستند.

انتهای پیام
captcha