از واکنش حماس به گسترش شهرک‌سازی تا تخریب خانه دو اسیر فلسطینی
کد خبر: 4073484
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
با تحولات فلسطین؛

از واکنش حماس به گسترش شهرک‌سازی تا تخریب خانه دو اسیر فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با محکومت طرح جدید اشغالگران برای ساخت هتلی در شرق قدس اشغالی، این اقدام را جنایتی تازه از سوی اشغالگران توصیف کرد، از سویی رژیم صهیونیستی بامداد امروز خانه دو اسیر فلسطینی را در شمال کرانه باختری اشغالی تخریب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که تصمیم شهرداری شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس اشغالی برای ساخت هتلی گردشگری و شهری آبی در این شهرک، یک جنایت تازه از سوی اشغالگران اسرائیلی است.

محمد حماده، سخنگوی حماس در شهر قدس تصریح کرد که این طرح جدید، نقض صریح قطعنامه‌های بین‌المللی در مخالفت با شهرک‌سازی و استعمارگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی است که آخرین مورد آن قطعنامه صادره از شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در رابطه با نامشروع بودن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بود.

حماده بار دیگر بر مخالفت قاطع جنبش متبوعش با هرگونه ساخت‌وساز و عملیات یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری تأکید کرد و گفت: این طرح‌ها تلاشی نافرجام از سوی صهیونیست‌هاست که هرگز به یهودی‌سازی و تغییر آثار و نشانه‌های شهر قدس منجر نخواهد شد.

وی مسئولیت تمامی پیامدهای این طرح جنایت‌کارانه بر سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست و گفت ساکنان قدس به رباط و نگهبانی در مسجدالاقصی ادامه می‌دهند و تا پایان اشغالگری از مقدسات خود دفاع خواهند کرد.

 لغو برنامه هجوم شهرک‌نشینان به مقبره یوسف نبی(ع)

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از تصمیم ارتش برای لغو برنامه هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مقبره یوسف نبی(ع) در شهر نابلس خبر داد. این برنامه که قرار بود فردا انجام شود به دلیل درگیری‌های سنگین در شهر نابلس و بیم از هجوم مبارزان فلسطینی لغو شد.

این شبکه رژیم صهیونیستی اشاره کرد: «هجوم» بعدی به مقبره یوسف نبی، از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست برای آخر ماه اوت برنامه‌ریزی شده است و نظامیان صهیونیست تا آن زمان تلاش خواهند کرد تا امنیت شهرک‌نشینان را حفظ کنند.

هجوم صهیونیست‌ها به مقبره یوسف نبی

گردان نابلس از مجموعه سرایا القدس یک ماه پیش اعلام کرده بود که توانسته است با ایجاد کمین‌هایی در برابر هجوم نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست به شرق نابلس ایجاد کند.

در بیانیه‌ای که در آن زمان توسط گردان نابلس منتشر شد، این گردان تصریح کرد: در پاسخ به تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی و شهادت محمد ماهر مرعی از گردان نابلس، نظامیان صهیونیست به رگبار بسته شدند، امری که منجر به بروز خسارت‌های انسانی آشکار در بین آنها شد.

گردان نابلس دومین گردانی است که پس از گردان جنین به عنوان زیرمجموعه‌ای از سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری تشکیل شده است و تاکنون چندین عملیات مهم را در کرانه باختری اشغالی رقم زده است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به ناکام ماندن عملیات نظامی در نابلس

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شده که اهداف عملیات نظامی روز گذشته در نابلس به‌طور کامل محقق نشد.

شبکه عبری‌زبان «کان» اعلام کرد که این وزیر اسرائیلی با اذعان به همکاری امنیتی محدود تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که این همکاری محدود از هیچ بهتر است.

تخریب خانه دو زندانی فلسطینی

لازم به ذکر است که در عملیات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در شهر نابلس دو مبارز فلسطینی به شهادت رسیده و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

مبارزان مقاومت فلسطین توانستند بیش از 4 ساعت با اشغالگران اسرائیلی وارد درگیری مسلحانه شده و 40 دقیقه آن‌ها را محاصره کنند.

تخریب خانه دو اسیر فلسطینی از جانب رژیم صهیونیستی

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دو خانه متعلق به عاملان عملیات شهرک آریل را تخریب کردند. این عملیات در آن زمان منجر به کشته شدن نگهبان این شهرک شد.

نظامیان صهیونیست یوسف عاصی، 20 ساله و یحیی مرعی، 19 ساله را به انجام این عملیات متهم کردند که هر دو اهل شهر «قراوة بنی حسان» در استان سلفیت در شمال کرانه باختری هستند.

خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی شب گذشته به این شهر هجوم بردند و تمامی راه‌های اصلی و فرعی منتهی به آن را بستند و تک‌تیراندازها بر پشت‌ بام ساختمان‌های بلند مستقر شدند. بامداد امروز نظامیان صهیونیست اقدام به تخریب خانه محل سکونت خانواده این دو جوان فلسطینی کردند که اکنون در اسارت رژیم صهیونیست بسر می‌برند.

رژیم صهیونیستی سیاست جنایت‌بار تخریب خانه‌های مبارزان فلسطینی را به عنوان بخشی از سیاست کلی مجازات اجتماعی خود در مقابله با مبارزان فلسطینی در پیش گرفته است.

انتهای پیام
captcha