مرکز گفتگوی ادیان در لبنان حمله تروریستی در کلیسای سوریه را محکوم کرد
کد خبر: 4073359
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

مرکز گفتگوی ادیان در لبنان حمله تروریستی در کلیسای سوریه را محکوم کرد

مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی روز یکشنبه، 24 ژوئیه، به کلیسای آجیا صوفیا در ریف حماه واقع در مرکز سوریه را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، دکتر علی السید قاسم، رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به کلیسای آجیا صوفیا در ریف حماه واقع در مرکز سوریه را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

با غم و اندوه فراوان، خبر حمله شنیع تروریستی در شهر «السقیلبیة» و در جریان جشن افتتاح کلیسای آجیا صوفیا را دریافت کردیم. ما این جنایت را حلقه‌ای از یک سلسله طولانی قتل و جنایت نامحدود می‌دانیم که زندگی، آزادی و کرامت انسان را تحت تأثیر قرار داده و میراث انسانی و اخلاقی تمام بشریت را هدف قرار می‌دهد تا فتنه‌ای کور بین پیروان عقاید و مذاهب مختلف ایجاد کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما بر این باوریم موشک‌های تروریست‌ها که به محل برگزاری جشن اصابت کرد، پیام‌هایی برخاسته از اذهانی است که تکثرگرایی در بین بشریت را نمی‌پذیرند. کسانی که علیه سوریه، لبنان و فلسطین توطئه می‌کنند و در خدمت برنامه‌های بیگانگان هستند و هدف این برنامه‌ها هم ایجاد فتنه و تفرقه‌افکنی و اختلاف است.

در این بیانیه تأکید شده است: درد ما یکی است، خونی که می‌دهیم یکی است و در سنگر دفاع از میهن، ملت، مقدسات و ارزش‌های آسمانی خود در کنار هم می‌مانیم.

یادآور می‌شود، در حمله تروریستی روز یکشنبه که از طریق یک هواپیمای بدون سرنشین به کلیسایی در مرکز سوریه انجام شد، یک نفر کشته و 12 نفر دیگر هم زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha