جامعه‌ای سالم با ترویج فرهنگ امر به معروف
کد خبر: 4073167
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

جامعه‌ای سالم با ترویج فرهنگ امر به معروف

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر قشم گفت: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در امان است چراکه با نهادینه شدن این فرهنگ غنی می‌توان به جامعه‌ای سالم دست پیدا کرد.

پاینده رئیس مجمع امر به معروف قشم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم، محمد پاینده، رئیس این مجمع، امروز، سوم مردادماه، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص حجاب نیست، بلکه در همه زمینه‌ها افزایش معروفات و کاهش منکرات را جزء اهداف اصلی خود دانسته که از مهم‌ترین اصلاحات زیرساختی همه حرکت‌های اجتماعی در یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز بر مقوله احیای امر به معروف در کشور تأکید بسیاری داشته‌اند، عنوان کرد: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در امان است چراکه با نهادینه شدن این فرهنگ غنی می‌توان به جامعه‌ای سالم دست پیدا کرد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) مهم‌ترین آن حوزه مسئولان جامعه است که با دین منطبق است.

پاینده ادامه داد: در رویکرد مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه‌گری از مسئولین متخلف و کم‌کار در اولویت قرار دارد و از مردم درخواست داریم بدون واهمه درخواست خود را بیان کنند‌ تا منکرات و آسیب‌ها را شناسایی و در صورت امکان اصلاح و در عدم امکان از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اصل ۸ قانون اساسی به بحث امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد و در مجلس، قانون مجزای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۹۴ تصویب شده است که یک قانون جداگانه با ۲۳ ماده در مورد امر به معروف و نهی از منکر بحث می‌کند و بحث‌های جدی و حمایتی است. از مسئولان دستگاه قضایی تقاضا داریم در این امر حمایت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha