کمپین گسترده تونسی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4072526
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

کمپین گسترده تونسی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

فعالان تونسی کمپین گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به راه انداخته‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العهد، فعالان تونسی و عرب کمپینی را در صفحات شبکه‌های اجتماعی با شعار «میلیون‌ها علیه عادی‌سازی» راه‌اندازی کردند.

این کمپین مجازی در توئیتر، فیس‌بوک و دیگر پلت‌فرم‌های الکترونیکی برای مخالفت با همه اشکال تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه راه‌اندازی شده است. آنها جرم‌انگاری عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را یک وظیفه ملی و انسانی دانستند.

گروه‌های زیادی از تونس و کشورهای عربی در کمپین «میلیونی» با شعار «تونسی‌ها علیه عادی‌سازی» شرکت کردند.

یحیی محمد، فعال در سازمان تونس علیه عادی‌سازی به العهد گفت که این جنبش اجتماعی و مدنی که در تونس وجود دارد نشان می‌دهد که مقاومت در برابر همه اشکال عادی سازی با رژیم صهیونیستی، کاری مستمر و خستگی ناپذیر است.

وی با بیان اینکه این ابتکار جوانان، شاهد حرکت بسیار گسترده‌ای به ویژه در شبکه‌های اجتماعی است، گفت: ما شبکه‌های اجتماعی را راهکاری عالی برای دستیابی به همه اقشار مردم می‌دانیم.

وی تصریح کرد که این امر می‌تواند با افزایش آگاهی در مورد لزوم وضع قانون جرم انگاری عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی تفاوت بزرگی ایجاد کند.

وی ادامه داد: این کار خستگی ناپذیر و دائمی برای ایستادن به عنوان سدی غیرقابل نفوذ در برابر نفوذ رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح دانشگاهی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و... بخشی از فعالیت ما است.

وی افزود: ما بر این باوریم که دانشجویان و سایر جوانان نقش عمده‌ای در گسترش فرهنگ مقاومت در بین همه ملت‌های عرب و اسلامی منطقه دارند.

سامیه رمان محقق و شاعر تونسی نیز با بیان اینکه جشنواره‌ها و جنبش‌هایی در آفریقا وجود دارد که مربوط به شبکه‌های صهیونیستی است، گفت: باید در برابر این رفتارها که کرامت مسلمانان را از بین می‌برد اقدام کرد.

رمان تاکید کرد: فعال شدن کمپین‌های مقاومت در برابر این نفوذهای صهیونیستی که جوامع ما را تهدید می‌کند و همچنین مقابله با همه اشکال عادی‌سازی از طریق کمپین‌های آگاهی بخشی و فعالیت‌های مختلف مجازی، فرهنگی یا میدانی برای بیداری اندیشه‌ها ضروری است.

وی این مقاومت را برای مقابله با نفوذهای صهیونیستی در همه اشکال آن، کاری مستمر دانست و ادامه داد: این عادی‌سازی به جوامع اسلامی آسیب می‌زند و برخلاف اصالت و هویت ما است.

رمان گفت: ما باید همواره در تلاش و مراقبت باشیم. تجربیات مقاومت در جهان را دنبال و مسیر مقاومت را برای این عادی‌سازی حمایت کنیم؛ به‌ویژه این که وسایل ارتباطی نقش اساسی در تربیت جوانان و افکار عمومی دارد و باید علاوه بر فعالیت‌های میدانی، فعالیت‌های فرهنگی آگاهی بخش از طریق سینما و هنر در برابر عادی سازی و نفوذهای متعدد آن انجام شود.

 

انتهای پیام
captcha