معرفی انجمن کلام اسلامی حوزه به عنوان انجمن برتر
کد خبر: 4068905
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

معرفی انجمن کلام اسلامی حوزه به عنوان انجمن برتر

انجمن کلام اسلامی حوزه در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که با حضور رئیس جمهور و برگزیدگان جشنواره در سالن اجلاس سران برگزار شد، به عنوان انجمن علمی برتر برگزیده شد.

 معرفی انجمن کلام اسلامی حوزه به عنوان انجمن برتربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انجمن کلام اسلامی، آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور رئیس جمهور و برگزیدگان جشنواره در سالن اجلاس سران برگزار و انجمن کلام اسلامی حوزه به عنوان انجمن علمی برتر برگزیده شد.

تندیس این جشنواره به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی رئیس این انجمن اعطا شد.

این جشنواره بین‌المللی، ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی بوده و به منظور ارج نهادن به کوشش‌های محققان و پژوهشگران علوم انسانی و اسلامی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری سایر نهادهای علمی برگزار می‌شود.

انجمن کلام اسلامی حوزه‌های علمیه با عنايت به اهمیت جايگاه علم كلام در جوامع بشری و جامعه اسلامی و نیز ضرورت پاسخگویی به شبهات حوزه عقايد دينی و تبيين اصول عقايد اسلامی و شناسایی شخصيت‌ها، ظرفيت‌ها و نهادهای علمی مرتبط با اين دانش در راستای ساماندهی و هدفمند كردن فعاليت‌های كلامی، تأسيس شده است.

برگزاری همایش‌های علمی، کرسی‌های نظریه‌پردازی، نشست‌های نقد علمی کتاب و مناظرات علمی، تألیف و انتشار کتب کلامی و فصلنامه‌های علمی پژوهشی در حوزه کلام اسلامی و همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف در این حوزه، بخشی از فعالیت‌های این مجموعه حوزوی است.

«همایش ملی ایمان و چالش‌های عصر جدید»، و برگزاری بیش از ۴۰ پیش نشست علمی و تخصصی با حضور اساتید و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور، تنها یکی از جدیدترین اقدامات انجمن کلام اسلامی در یک سال اخیر بود که با همکاری مراکز علمی کشور رقم خورد.

انتهای پیام
captcha