حزب‌الله خواهان تشکیل دولتی کارآمد در لبنان است
کد خبر: 4068866
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
قائم‌مقام دبیر کل حزب‌الله لبنان:

حزب‌الله خواهان تشکیل دولتی کارآمد در لبنان است

قائم‌مقام دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به درخواست بر حق لبنان برای بهره‌برداری از ثروت نفت و گاز خود، تأکید کرد: حزب‌الله خواهان تشکیل دولتی کارآمد در لبنان است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسمی که حزب‌الله به مناسبت اربعین در منطقه اوزاعی برگزار کرد، گفت: امروز مجلس جایگاه مهم و جدیدی است که بسیار حساس است و زمان پاسخگویی از هم اکنون برای همه نمایندگان شروع می‌شود. اگر دولت تشکیل شود، نمایندگان می توانند خواهان پاسخگویی دولت باشند اما اگر دولتی تشکیل نشود، هیچ‌کس حق پرس و جو از دیگران را ندارد.

وی افزود: همه ما خواستار تشکیل دولتی هستیم که بتواند ما امور کشور را به هر بهترین شکل هدایت کند، امروز شرایط کشور استثنایی است، بگذارید دولت با کمترین پیش‌شرط‌ها تشکیل شود، قطعاً وجود یک دولت بهتر از نبود آن است و مسلماً سود دولت قانونی بیشتر از یک دولت موقت است.

قائم‌مقام دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ما نباید تا آخرین لحظه دست از تلاش و کوشش برداریم و می‌دانیم که آمریکا و همراهانش خواهان تشکیل حکومت در لبنان نیستند و نمی‌خواهند لبنان آرام بگیرد. با این حال باید برای تشکیل دولت گام‌های جسورانه برداریم تا بدون دولت نمانیم.

وی در پایان بیان کرد: امروز با یک مطالبه به حق مواجه هستیم که مربوط به بهره‌برداری از ثروت نفت و گاز لبنان در آب‌های سرزمینی این کشور است. معادله روشن است گذر زمان برای تحمیل واقعیت استخراج نفت توسط رژیم صهیونیستی؛ با این حال ما نفت خود را می‌خواهیم، لبنان ضعیف نیست و می‌تواند از حقوق خود دفاع کند.

انتهای پیام
captcha