برگزاری ویژه برنامه ایام مسلمیه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 4068804
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

برگزاری ویژه برنامه ایام مسلمیه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

مراسم ایام مسلمیه و شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، از 15 تا 17 تیر ماه، بعد از نماز مغرب و عشا، آماده برگزاری مراسم سوگواری مسلمیه و میزبانی از هیئات مذهبی خواهد بود.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیئت‌های عزاداری در قالب دسته‌های سوگواری از تهران و اقصی نقاط کشور در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام حضور یافته و به برپایی مراسم عزاداری می‌پردازند.

در این سه شب دسته‌های سینه‌زن در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آستان مقدس طبق سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایام مسلمیه، با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... در این شب ها، آمادگی های لازم را برای حضور هیئت‌های عزادار و عاشقان آل الله فراهم کرده است.

این آیین مذهبی و سنتی از طریق شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha