شیخ عیسی قاسم خواستار اتحاد معارضان بحرینی‌ شد
کد خبر: 4068270
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

شیخ عیسی قاسم خواستار اتحاد معارضان بحرینی‌ شد

شیخ عیسی قاسم، رهبر جمعیت الوفاق بحرین، در بیانیه‌ای، معارضین حکومت این کشور را به اتحاد فراخواند.

به گزارش ایکنا به نقل از المقاومون،  آیت الله شیخ عیسی قاسم خطاب به گروه‌های معارض بحرین بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به این شرح است:

بِسم اللهِ الرحمنِ الرحيمِ

خودتان را نجات دهید!

هر اپوزوسیون و یا ملتی که از لحاظ مذهبی، سیاسی، منطقه‌ جغرافیایی و یا هر چیز دیگری تقسیم و متفرق شود، در واقع سیاست حکومتی را که آزار و اذیتشان می‌کند و آنها را به حاشیه رانده و به فقر و ذلت می‌کشاند یاری می‌کنند؛ اقدامات آن را عمق بخشیده و توسعه می‌دهند و حماقتی کشنده را مرتکب می‌شوند که استقلال کرامت‌مندانه و اصالت شکوهمندشان را سلب نموده و فرصت رهایی از وضعیت تلخی را که در آن واقع شده‌اند از ایشان می‌گیرد‌.

بحرین در حال حاضر در این آزار و اذیت‌ها و به حاشیه رانده شدن (مردم) و همه این فجایع می‌زییَد و گردن شهروندان توسط سیاست حاکمه به دشمن صهیونیستی سپرده شده است.

با ادامه تفرقه‌ها همگان تأسف خواهند خورد، حسرت زمانی بیشتر خواهد شد که دیگر افسوس خوردن نفعی ندارد، روزی که حسرت کشنده می‌شود. در سایه تفرقه‌ مستمر چیزی حاصل نخواهد شد مگر فجیع‌تر شدن وضعیت تلخ موجود، مستحکم شدن بدی‌ها و بسته شدن روزنه‌ها و پراکندگی و تکه تکه شدن ملت و اپوزوسیون در سطح منافع گروهی و به رقابت افتادن رهبران و عدم توانایی برای همگرایی بر سر چشم‌اندازی واحد که پروژه‌ای عملی ارائه دهد که هیچ چیز قابل تحققی را وانگذارد؛ بر مردم نوشته نشده که (به علت تفرقه‌های مذکور) راه تغییر به سوی کاملترین حقوق، موقعیت و نفوذ را بر خود ببندند حتی اگر نتوانند تمام مراحل آن را در یک پرش بلند خارق‌العاده طی کند (همه مطالبات یکجا قابل دست‌یابی نباشد).

این گسست‌ها، رقابت‌های غیرسازنده و کمبودها، راه واضحی است که برای باقی ماندن در قعر ذلت و محکوم بودن به ضعف و عقب‌ماندگی شرایطمان پیش گرفته‌ایم.

خودتان را نجات دهید و (دیگران را) علیه خودتان یاری ننمایید که دچار پشیمانی شدیدی خواهید شد.

نه به هر تفرقه‌ی دنیوی که راه رسیدن به مطالبات را منحرف سازد، نه به هرگونه کوتاهی از هر تلاش ممکن به سوی مطالبات و نه به توقف در حد و مرزی کمتر از مطالبات.

عيسى أحمد قاسم
٢٩ ذو القعده ١٤٤٣هـ
٣٠ جولای ٢٠٢٢

انتهای پیام
captcha