تشرف زائری از انگلیس با پای پیاده به حج
کد خبر: 4067334
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

تشرف زائری از انگلیس با پای پیاده به حج

آدم محمد، زائر عراقی‌تبار ساکن انگلیس است که 10 ماه پیش به قصد عزیمت به حج امسال پای پیاده سفر کرده و حالا به مکه مکرمه رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج اونلاین، آدم محمد، زائر عراقی ساکن انگلیس است که 10 ماه پیش پای پیاده از انگلیس به راه افتاد تا خود را برای مراسم حج امسال به مکه مکرمه برساند.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده محمد، زائر 52 ساله عراقی را هنگام رسیدن به مکه مکرمه نشان می‌دهد که مورد استقبال نمازگزاران و عمره‌گزاران در مسجد سیده عائشه قرار می‌گیرد.

این مسافر عراقی 10 ماه و 25 روز پیش سفر خود را آغاز کرد و طی آن از 11 کشور جهان از جمله ترکیه، سوریه و اردن عبور کرده و به مکه مکرمه رسیده است.

وی در بدو ورود به مکه گفت: «حج بالاترین آرزوی من است». او از مردم همه کشورهایی که در طول مسیر از او استقبال و پذیرایی کردند، تشکر کرد.

آدم در مصاحبه قبلی خود با الجزیره درباره تصمیم خود برای تشرف پیاده به مکه مکرمه می‌گوید: «بعد از اعمال مقررات منع رفت و آمد در انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا، خود را مشغول قرائت و درک مفاهیم قرآن کردم و بعد یک سال و نیم مطالعه عمیق قرآن، یک روز از خواب بیدار شدم و دیدم چیزی در قلبم به من می‌گوید پیاده راهی مکه شوم.

زائر انگلیسی در هنگام بدو ورود به مکه

آدم می‌گوید که در طول سفر خود مورد آزار و اذیتی قرار نگرفته است، جز اینکه پلیس او را در چندین کشور بازداشت کرده تا از او پرس‌و‌جو کند. او می‌گوید در مسیر سفر افراد زیادی بدون اینکه بخواهد، به او کمک کردند. آدم همچنین گفت که کاری که انجام داده برای رضای خدا و نه ثبت رکورد بوده است.

او یک سه‌چرخه را هم با خود داشته که از آن برای حمل وسایلی که در سفر به آن نیاز داشته استفاده می‌کرده است.

امسال 850 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان و 150 هزار زائر از داخل عربستان برای ادای مناسک حج عازم مکه مکرمه شده‌اند؛ این در حالی است که طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا تعداد محدودی زائر از داخل عربستان (60 هزار نفر در سال 2021 و 10 هزار نفر در سال 2020)  در مناسک حج حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha