بمباران شیمیایی سردشت پوشالی بودن «حقوق بشر آمریکایی» را به تصویر کشید
کد خبر: 4067314
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

بمباران شیمیایی سردشت پوشالی بودن «حقوق بشر آمریکایی» را به تصویر کشید

فرمانده سپاه سردشت گفت: بمباران شیمیایی سردشت، پوشالی بودن شعار «حقوق بشر آمریکا» را بیش از گذشته به تصویر کشید و مدعیان این عرصه را رسوا کرد.

بمباران شیمیایی سردشت پوشالی بودن «حقوق بشر آمریکایی» را به تصویر کشیدقاسم نصیری فرمانده سپاه سردشت در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه در سالروز بمباران شیمیایی سردشت قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: مردم ‌سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی‌ها هستند، به‌طوری‌که در همه سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران، همواره پشتیبان نظام و انقلاب بودند.

وی بمباران شیمیایی سردشت را یکی از فجایع تاریخی و حرکت ناجوانمردانه‌ای دانست و گفت: این واقعه در تاریخ هفتم تیر ماه سال 1366 از سوی رژیم  متجاوز صدام به وقوع پیوست، لکه ننگی بر پیشانی مدعیان حقوق بشراست، چراکه خسارت‌‌های جانی و آسیب‌های فراوانی به همراه داشت.

نصیری با بیان اینکه تهاجم غیرانسانی به سردشت شهادت 120 نفر و مصدوم شدن 1 هزار و 560  نفر از اهالی بی‌دفاع آن را به دنبال داشت، اضافه کرد: این واقعه از فجیع‌ترین و دردناک‌ترین تهاجمات بود، که آثار، پیامدها و رنج‌های ناشی از آن بر پیکره مردم مظلوم این شهر فراموش نخواهد شد.

فرمانده سپاه سردشت گفت: مردم مقاوم و صبور سردشت نماد پایداری و بردباری در برابر سختی‌ها هستند، چراکه با توکل بر خدا و همت بلند آنها هیچ‌گاه این رنج و درد خللی در اراده و ایمان آنها وارد نکرده است.

نصیری خاطرنشان کرد:‌ اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این فاجعه و تجلیل از مقاومت مصدومان و آسیب‌دیدگان، امیدوارم با نگاه ویژه همه مسئولان کشوری، کاهش مشکلات عمده این عزیزان را شاهد بوده، همچنین روح نشاط و زندگی در بین مردم آن جریان پیدا کند.

وی با بیان اینکه، بمباران شیمیایی سردشت به عنوان سند مظلومیت مردم ایران اسلامی در برابر حمایت‌های غرب از رژیم معدوم بعث عراق به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی هنوز در برابر مصدومان این جنایت ضدبشری خود را به خواب غفلت زده است، تا جایی‌که همین امر سبب تضییع بسیاری از حقوق مردم ستمدیده از ظلم رژیم بعثی و هم‌پیمانان آن شده، که پرونده‌ای سیاه برای همه آنان است و در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشند.

فرمانده سپاه سردشت با بیان اینکه، بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم از این نوع در جهان بود، که آثار و مشکلات بسیاری برای مردمان این دیار به وجود آورد، گفت: سردشت به نخستین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما تبدیل شده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۲۳:۱۱
0
0
موفق باشی حاج قاسم
captcha