اهتمام ویژه‌ای در پیگیری مطالبات مردمی داریم
کد خبر: 4067045
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

اهتمام ویژه‌ای در پیگیری مطالبات مردمی داریم

شهردار منطقه 5 شیراز گفت: پیگیری مطالبات مردمی در سومین حرم اهل بیت(ع) یکی از رسالت‌های مهم و بنیادین مدیریت شهری است که اهتمام ویژه‌ای به آن داریم.

رضا مسعودی، شهردار منطقه 5 شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، رضا مسعودی، شهردار منطقه 5 شیراز امروز، 6 تیرماه در میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی این منطقه شهرداری گفت: پیگیری مطالبات مردمی در سومین حرم اهل بیت(ع) یکی از رسالت‌های مهم و بنیادین مدیریت شهری است که اهتمام ویژه‌ای به آن داریم.

وی با بیان اینکه در این منطقه با مشکلات ریشه‌دار و عمیقی روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در این منطقه به رودخانه چنارراهدار باز می‌گردد که از دیرباز مورد سوءاستفاده عده‌ای از سودجویان قرار گرفته است.

مسعودی، بخشی از آلودگی‌های چنارراهدار را مربوط به سرریز شدن فاضلاب‌های چهار کارخانه نشاسته‌سازی به رودخانه عنوان کرد و افزود: آلودگی‌های رودخانه چنارراهدار به چالش‌های عدیده‌ای در حوزه‌های محیط زیستی، بهداشت، سلامت، بحران‌های اجتماعی و مواردی از این دست انجامیده است.

وی با بیان اینکه اهالی مظلوم منطقه 5 که در مجاورت رودخانه چنارراهدار ساکن هستند به‌واسطه این معضل با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: شهرداری منطقه 5 با توسل به راهکارهای قانونی در تلاش است تا کارخانه‌های نشاسته‌سازی را مجاب کند که پساب‌های خود را به رودخانه وارد نکنند و با احداث تصفیه خانه‌های لوکال این بحران را مدیریت کنند.

شهردار منطقه 5 شیراز با تصریح اینکه در قالب قرارگاه شهید شیبانی مطالبات مردمی که برای سالیان طولانی بر زمین مانده بود را پیگیری می‌کنیم، گفت: مجموعه مدیریت شهری همکاری‌های همه جانبه‌ای را با مجتمع‌های صنعتی که در این محور قرار گرفته‌اند انجام داده است. تکلیف شهرداری شده بود که مسیری برای احداث شبکه گاز برای کارخانه‌ها در نظر گرفته شود که این مسئله انجام شده و کارخانه‌ها بخشی از تجهیزات لازم را برای احداث تصفیه خانه تهیه کرده و ظرف سه ماه آینده باید به بهره‌برداری برسد.

مسعودی، یکی دیگر از مشکلات منطقه را روشنایی معابر اعلام کرد و افزود: بسیاری از خیابان‌ها و محلات از روشنایی کافی برخوردار نیستند  و این امر تردد شبانه را برای شهروندان با مشکلات زیادی در حوزه‌های ایمنی و امنیت ایجاد می‌کند.

وی، خواستار رسیدگی اداره برق به این چالش پیش روی مردم شد و گفت: با تأمین روشنایی معابر شاهد افزایش ایمنی و امنیت در محلات خواهیم بود و از بسیاری از حوادث پیشگیری خواهد شد.

شهردار منطقه 5 شیراز افزود: یکی دیگر از مشکلات در سطح شهرداری منطقه 5 شیراز به وجود ضایعات فروشی‌هایی باز می‌گردد که در دل بافت مسکونی به فعالیت پرداخته و مشکلات زیادی را برای شهروندان پدید می‌آورند. به همین دلیل باید زمینه انتقال این صنف به سایت‌هایی که در خارج از شهر برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده را تسریع کرد.

وی، خواستار هم‌افزایی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای ساماندهی فعالیت‌های ضایعاتی‌ها شد و افزود: فعالیت در عرصه جمع‌آوری و فروش ضایعات شغل پردرآمدی محسوب می‌شود که این امر عده‌ای را وسوسه می‌کند تا با به فراموشی سپردن بهداشت عمومی، به این امر مبادرت ورزند.

مسعودی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه در سطح شهرداری منطقه 5 شیراز زیاد است و این امر به معضلات عدیده‌ای خواهد انجامید، گفت: بسیاری از اتباع بیگانه در این منطقه به جمع آوری زباله‌ها پرداخته و پس از جداسازی مواد قابل بازیافت، باقی مانده پسماند را در کنار خیابان رها کرده که این امر منجر به مشکلات فراوانی برای شهروندان و شهرداری خواهد شد.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرداری منطقه 5 شیراز را ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: از امور اراضی تقاضا داریم تا با توسل به قانون به یاری شهرداری آمده و نقش مثبتی در ساماندهی این معضل فزاینده ایفا کند تا بتوانیم مشکلات فزاینده‌ای که در حال گسترش است را مدیریت کنیم.

شهردار منطقه پنج شیراز در بخش پایانی سخنانش به یکی از پروژه‌های مهم منطقه که نقش فزاینده‌ای در گسترش نشاط در جامعه خواهد داشت، اشاره کرد و افزود: پیست موتورسواری به همراه شمار دیگری از پروژه‌های شهری در حوزه‌های عمرانی، گسترش فضای سبز و دیگر مواردی که مورد درخواست شهروندان بوده است در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام
captcha