شعار محرومیت‌زدایی با عمل تعبیر می‌شود
کد خبر: 4067039
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

شعار محرومیت‌زدایی با عمل تعبیر می‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شورای ششم شعار محرومیت‌زدایی را سرلوحه عملکرد و فعالیت خود قرار داده و در این راستا توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، گفت: شعار محرومیت‌زدایی با عمل تعبیر می‌شود.

میز خدمت شهید دادالله شیبانی، شهرداری منطقه 5 شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، چهارمین قرارگاه جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی  در شهرداری شیراز منطقه 5 شیراز امروز، 6 تیرماه در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.

افسانه خواست خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: شهرداری منطقه 5 از مناطق محروم کلان‌شهر شیراز است که از چرخه عمران و سازندگی تا حدودی بازمانده و نیازمند توجه ویژه از سوی دستگاه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه این منطقه بیش از 160 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: یکی از مشکلات اساسی در سطح این منطقه به معضل فاضلاب صنعتی و خانگی باز می‌گردد که در بستر رودخانه چنارراهدار جاری است و زمینه‌ساز چالش‌های عدیده‌ای برای اهالی منطقه و کلان‌شهر شیراز شده است.

خواست خدایی تصریح کرد: شورای ششم شعار محرومیت‌زدایی را سرلوحه عملکرد و فعالیت خود قرار داده و در این راستا توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد و شعار محرومیت‌زدایی هم با عمل تعبیر می‌شود به همین دلیل معضل رودخانه چنارراهدار در کارگروه صیانت از حقوق عامه مورد بررسی قرار گرفته و خروجی این جلسات 18 مصوبه برای حل بحران چنارراهدار بوده است.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه 5 شیراز با تشریح برخی از این مصوبه‌ها بیان کرد: به کارخانه‌های نشاسته‌سازی فرصت 8 ماهه‌ای داده شده بود تا نسبت جابه‌جایی کارخانه یا راه‌اندازی تصفیه‌خانه مشترک اقدام کنند اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد این واحدهای صنعتی تاکنون نسبت به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اقدام نکردند.

وی با بیان اینکه آلودگی‌های صنعتی و فاضلاب‌های خانگی به تبعات وخیم محیط زیستی انجامیده و سلامت عمومی جامعه را خدشه‌دار می‌کند، بیان کرد: آبفای شیراز همکاری‌های موثری در زمینه تکمیل چرخه فاضلاب و کاهش آلودگی‌های رودخانه چنارراهدار داشته است.

خواست خدایی افزود: کارگروه صیانت از حقوق عامه پس از تبادل نظر و بررسی همه زوایای این بحران به این نتیجه رسید که به کارخانه‌های آلاینده که در مجارت رودخانه چنارراهدار فعالیت می‌کنند مهلت مجدد سه ماهه‌ای داده شود تا نسبت به تهیه زیرساخت‌های لازم اقدام کرده و تصفیه‌خانه در اسرع وقت راه‌اندازی شود.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه جابه‌جایی کارخانه‌های آلاینده هم در دستور کار است، گفت: بر اساس صورت‌جلسه کارگروه صیانت از حقوق عامه مصوب شد که شهرداری، آب منطقه‌ای و آبفای شیراز طی یک اقدام مشترک نسبت به ایجاد خط لوله و احداث تصفیه‌خانه اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به یکی از چالش‌های جدی شهرداری منطقه 5 اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات اساسی این منطقه به کمبود روشنایی معابر باز می‌گردد و متأسفانه این مسئله چالش‌های عدیده‌ای را در حوزه ایمنی و امنیت برای شهروندان به وجود آورده است. به همین دلیل از شرکت برق درخواست شد تا در اسرع وقت نسبت به تأمین روشنایی معابر اقدام کند.

خواست خدایی تصریح کرد: در محدوده و حریم شهرداری منطقه 5 شیراز شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی هستیم که زمینه‌ساز آسیب‌های متعددی است. به منظور پیشگیری از این موارد نیازمند همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با شهرداری به صورت گسترده‌تری هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در بخش پایان سخنانش اظهار کرد: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود توجه بیشتری به زیرساخت‌های آموزشی که در سطح منطقه دو قرار دارد، داشته باشد و نسبت به نوسازی مدارسی که مدت‌ها از زمان تعطیلی و مخروبه شدن آن‌ها می‌گذرد، اقدام کند.

انتهای پیام
captcha