کتاب علمی ـ تخصصی «هنر تئاتر» در دورود منتشر شد
کد خبر: 4066953
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

کتاب علمی ـ تخصصی «هنر تئاتر» در دورود منتشر شد

کتاب علمی ـ تخصصی «هنر تئاتر» تألیف وهاب امرایی هنرمند و نویسنده دورودی در انتشارات سیمرغ منتشر شد.

چاپ کتاب علمی ـ تخصصی «هنر تئاتر» در دورود به گزارش ایکنا از لرستان، کتاب علمی ـ تخصصی «هنر تئاتر» اثر هنرمند و نویسنده دورودی وهاب امرایی است که با درون‌مایه علمی ـ تخصصی هنر تئاتر به تازگی در انتشارات سیمرغ  چاپ و روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «نظریه‌پردازان حوزه تئاتر بر این اعتقاد هستند که یکی از مهمترین عوامل جذابیت یک اثر نمایشی، بدعت و نوآوری در تصاویر به اجرا درآمده است که نوآوری در این عرصه، علاوه بر ساخت فضاهای دیداری، حاصل شناخت نقش نشانه‌هاست. آنگونه که نشانه‌شناسان بیان می‌دارند، دنیای پیرامون ما تنها از نشانه‌ها تشکیل شده است، نشانه‌شناسان، این نشانه‌ها را بر اساس حواس انسانی به نشانه‌های صوتی، دیداری و... معرفی می‌نمایند و در صحنه نمایش، براساس قوانین هنرهای دراماتیک، بیش از هر چیز، نشانه‌ها هستند که توجه تماشاگر را به خود جلب می‌کنند.

این پژوهش با روش توصیفی ـ  تحلیلی در پی آن است که با تبیین نقش جابجایی نشانه‌ها در اجرای نمایش، نقش آن را در دریافت تماشاگر بررسی نماید و در مسیر پاسخ به این سؤال که چه رابطه‌ای بین تماشاگر و نشانه‌های یک نمایش برقرار است، انجام این پژوهش و دستاوردهای آن می‌تواند راهنمایی برای کارگردانان تئاتر کشورمان برای ساخت نمایش‌های جذاب‌تر باشد.

لازم به ذکر است، وهاب امرایی متولد ۱۳۶۲ کارشناس بازیگری و کارشناس ارشد کارگردانی شروع فعالیت خود در هنر تئاتر را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرده و در زمینه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی فعالیت دارد و در ۲۰ اثر اجرای عمومی و جشنواره‌ای داشته است.

انتهای پیام
captcha