اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در خراسان‌رضوی
کد خبر: 4066754
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در خراسان‌رضوی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تشریح اهم برنامه‌های ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت چهل‌و‌یکمین سالگرد شهدای هفتم تیر در خراسان رضوی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز پنجم تیرماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و ویژه برنامه چهل‌ویکمین سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب که در محل این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار همیشه در حال اجرای نقشه‌های شوم برای براندازی این انقلاب بوده است که نتیجه آن هشت سال جنگ تحمیلی و ویرانی، ترور بیش از 17 هزار نفر از شخصیت‌ها و سرمایه‌های کارآمد انقلاب و فاجعه هفتم تیر و شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق امام (ره) و انقلاب است.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی‌ در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر فرمودند که خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته حقوق بشر آمریکایی اعلام کنیم، واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی ماشاءا...

رئیس شورای هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ترديدی نيست كه سلطه‌گران و قدرت‌های شيطانی، دست‌يابی به اهداف و اميال استكباری خود را در سايه حمايت از اعمال مجرمانه و جنايت‌آميز جست‌وجو می‌کنند، اما دیری نخواهد آمد که به فضل الهی، جبهه مقاومت اسلامی انتقام سختی از سركردگان نظام سلطه خواهد گرفت.

سلطانی تصریح کرد: از این‌رو اکنون که در آستانه چهل‌ویکمين سالگرد شهادت آيت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از رادمردان ‌انقلاب ‌اسلامی قرار داریم ‌از عموم مردم شهيد پرور مشهدمقدس، علمای اعلام، اساتيد معظم، روحانيت، دانشگاهيان ‌فرهیخته، خاندان معظم شهدا و ايثارگران و اقشار مختلف مردم مشهد‌ مقدس دعوت ‌می‌شود تا در مراسم بزرگداشتی ‌كه ‌به ‌همين ‌مناسبت در روز سه‌‌شنبه هفتم تیرماه سال‌جاری ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در رواق امام خمينی(ره) برگزار می‌شود، شرکت کرده و در پایان از بیانات حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری، دادستان کل کشور نیز بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین به همین مناسبت نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد بنا دارد همایشی با عنوان «دیالمه نیاز امروز» را در روز سه‌شنبه هفتم تیرماه ساعت 9 صبح در محل مجتمع شهدای سلامت واقع در بلوار خاقانی برگزار کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری سه وبینار بصیرتی با حضور کارشناسان در هفته‌ حقوق بشر آمریکایی برای بصیرت‌افزایی ائمه محترم جماعات، توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان برگزار خواهد شد. همچنین منقوش کردن برخی پیاده‌راه‌های ورودی نمازگزاران به مساجد با پرچم آمریکا و اسرائیل، برگزاری دعای توسل در روز هفتم تیرماه در  مساجد و اماکن مذهبی به نام شهدای فاجعه هفتم تیر، ایراد سخنرانی جهت گرامیداشت یاد و نام و تجلیل از شهدای هفتم تیر و تنویر افکار عمومی و شکرگزاری به درگاه خداوند به مناسبت ترور نافرجام به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران توسط منافقین و برگزاری نمایشگاه در مساجد محوری از دیگر برنامه‌های این روز است.

سلطانی تصریح کرد: همچنین بناست که مراسم ویژه‌ای نیز در اماکن و واحدهای دولتی که به نام شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن نامگذاری شده است، برگزار شود.

وی اظهار کرد: امسال ‌شهرداری مشهد علاوه بر اکران شهری نیز نسبت به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، سرود و سخنرانی در 30 نقطه ترور در شهر مقدس مشهد و میادین شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی و برگزاری نمایشگاه در عرصه میدان شهدا با همکاری بنیاد هابیلیان، اقداماتی را انجام خواهد داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تولید برنامه‌های محتوایی و برگزاری میزگرد با دعوت از کارشناسانی برای بصیرت‌افزایی اقشار جامعه در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی توسط صدا وسیمای استان، تهیه بسته‌های محتوایی و نمایشگاهی مجازی برای استفاده در فرهنگسراها و کانون‌های فرهنگی و هنری از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این روز طراحی شده است.

سلطانی تصریح کرد: عطرافشانی مزار شهدای هفتم تیر مدفون در رواق نجمه خاتون حرم مطهر رضوی(شهیدان والا مقام‌ جواد اسدالله‌زاده، علی‌اکبر دهقان، قاسم‌صادقی و حسن‌سعادتی) توسط بنیاد‌ شهید‌ و‌ امور ایثارگران استان با هماهنگی آستان قدس رضوی و گلباران گلزار شهدای ترور شهرستان‌های استان نیز همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از جمله برنامه‌های دیگر است.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات پرسمان‌، برگزاری ویژه‌ برنامه‌های کبوترانه ویژه بحث استکبارستیزی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری محافل قرآن، برپایی نگارخانه در صحن‌های غدیر و کوثر و قرائت بخشی از وصیت‌نامه شهدای هفتم تیر در بین نمازهای یومیه نیز بخشی از فعالیت‌های معاونت تبلیغات اسلامی آستان‌ قدس‌رضوی به مناسبت این روز طراحی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار  کرد: اعزام راویان انقلاب جهت سخنرانی در مساجد، توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، اختصاص بخشی از روزنامه‌های محلی در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به تبیین جنایات آمریکا و آشنایی مردم با گروهک‌های منافقین هم از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود. همچنین به همین مناسبت اداره کل آموزش و پرورش هم در کلاس‌های تابستانی دانش‌آموزان، شبکه شاد و کانال فرهنگیان نسبت به تبیین جنایات رژیم مستکبر آمریکا و کشورهای همسو و منافقین، نسبت به بارگذاری کلیپ، عکس‌نوشته و ارسال پیام‌های بصیرتی تمهیدات لازم را انجام داده است.

سلطانی در پایان گفت: مراسم بزرگداشت شهدای والا مقام هفتم تیر در همه شهرستان‌های استان و مراسم ویژه‌ای در زادگاه شهید علی‌اکبر دهقان در شهرستان تربت جام و زادگاه شهید حسین سعادتی در شهرستان نیشابور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha