کتاب‌های یونی‌بوک به 150 هزار عنوان افزایش پیدا می‌کند
کد خبر: 4066740
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

کتاب‌های یونی‌بوک به 150 هزار عنوان افزایش پیدا می‌کند

مسئول اجرایی تیم یونی‌بوک گفت: مقرر شده تا پایان سال، 40 هزار عنوان کتاب فعلی موجود به 150 هزار عنوان کتاب نو و دست‌دوم افزایش پیدا کند.

سایت خرید و فروش کتاب یونی بوک

محراب حسین‌زهی، مسئول اجرایی تیم یونی‌بوک در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره نحوه کار این سایت کتابی عنوان کرد: سایت یونی‌بوک که سابقاً در فضای مجازی فعالیت می‌کرد؛ به‌طور رسمی از مهرماه سال 1399 در دسترس مخاطبان دانشگاهی قرار گرفت که دانشجویان کل کشور برای فروش کتاب‌های نو و دست‌دوم خود، می‌توانند از سایت یونی‌بوک استفاده کنند و آگهی کتاب‌های خود را در داخل سایت ثبت کنند.

200 فروشنده یونی‌بوک در سراسر کشور

مسئول اجرایی تیم یونی‌بوک ادامه داد: این سایت در حال حاضر بیش از 200 فروشنده کتاب در سراسر کشور دارد و  فعالیت خود را با 300 جلد کتاب دست‌دوم دانشگاهی آغاز کرده است. مقرر شده تا پایان سال، 40 هزار عنوان کتاب، به 150 هزار عنوان کتاب نو و دست‌دوم افزایش پیدا کند. این سایت اکنون نزدیک به 30 هزار جلد کتاب نو دانشگاهی نیز برای فروش دارد.

حسین‌زهی افزود: این سایت یک بازار‌گاه اینترنتی است که دانشجویان می‌توانند در آن کتاب بخرند، بفروشند و تبادل کنند. در این سایت، فروشنده کتاب، شخص آگهی‌دهنده است و تا زمان فروش، کتاب را پیش خودش نگهداری می‌کند. این سایت دارای بخش‌هایی مانند کتاب دانشگاهی، عمومی، کتاب دست‌دوم و یونی مگ، فروش کتاب و تخفیف‌های ویژه است. امکان عرضه و دریافت کتاب در همه استان‌ها نیز موجود است.

مسئول تیم اجرایی یونی‌بوک گفت: این سایت در ابتدا فقط برای فروش و تبادل کتاب‌های دانشگاهی طراحی شده بود، اما از اواخر سال گذشته تصمیم گرفته شد جنبه عمومی‌تری به خود بگیرد و جزوه، کتاب‌های کنکوری و آثار عمومی شامل شعر، داستان و رمان را نیز دربربگیرد. همچنین یونی‌بوک قصد دارد امسال تمرکزش را در بخش کتاب‌های کنکوری افزایش دهد.

چه کسانی بیشتر طالب کتاب‌های دست‌دوم هستند؟

وی درباره استقبال از کتاب‌های نو و دست‌دوم در این سایت، گفت: دانشجویان رشته حقوق، زبان انگلیسی و دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان برای کتاب‌های تست و کنکور، درخواست بیشتری برای کتاب‌های نو دارند و دانشجویان سایر رشته‌های دانشگاهی بیشتر طالب کتاب‌های دست‌دوم هستند.

حسین‌زهی با اشاره به اینکه دانشجویان از طریق این سایت، آگهی فروش کتاب دست‌دوم خود را ارائه می‌کنند و هرگاه کتابشان فروش رفت؛ این رقم در سایت یونی‌بوک ذخیره می‌شود و آن‌ها می‌توانند با همان مبلغ یک کتاب دیگر را از سراسر کشور خریداری کنند، اظهار کرد: 50 درصد درخواست فروش و آگهی کتاب این سایت از تهران، 10 درصد مشهد، 7 درصد اصفهان و 4 درصد از تبریز است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین افزایش آگهی فروش و درخواست کتاب را از استان سیستان و بلوچستان داشتیم، افزود: با توجه به تعداد زیاد خریدار و فروشنده کتاب پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده این استان جزو پنج متقاضی اول درخواست‌کننده کتاب در کشور شود.

ارسال کتاب برای دانشجویان با 90 درصد تخفیف پستی

مسئول تیم اجرایی یونی‌بوک با اشاره به ارسال کتاب از طریق پست در کل کشور گفت: سایت یونی‌بوک در 27 نقطه کشور امکان ارسال و دریافت حضوری کتاب را دارد. این مراکز دانشگاهی، ارسال کتاب را برای دانشجویان با 90 درصد تخفیف پستی انجام می‌‌دهند. البته این سایت هر سال برای کمک به دانشجویان در یک بازه زمانی مشخص، با ارائه کارت دانشجویی، ارسال رایگان کتاب در کل کشور را نیز انجام می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه در حال‌حاضر، 8 مرکز تحویل حضوری به‌صورت کاملاً مکانیزه در حال راه‌اندازی است که تا آخر تیرماه قابل استفاده هستند، اضافه کرد: با افزودن این 8 مرکز، تعداد مراکز تحویل حضوری یونی‌بوک به 35 مرکز در سراسر کشور می‌رسد.

حسین‌زهی بیان کرد: در حال حاضر در تهران در محله‌های ولنجک، انقلاب، کریم‌خان، جلال آل‌احمد، چهارراه ولیعصر و در استان‌های گیلان، لرستان، اردبیل، سمنان، قزوین، مازندران، ایلام، همدان، خراسان جنوبی، گلستان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، آذربایجان‌غربی، خوزستان، خراسان شمالی، فارس، اصفهان و قم یونی‌بوک شعب تحویل حضوری دارد.

وی ادامه داد: قرار هست تا آخر تیرماه در محله‌های اکباتان، میدان ولیعصر، شریعتی، دانشگاه تهران، ایران‌زمین، 21 متری جی، آیت‌الله کاشانی و نارمک مراکز تحویل مکانیزه کتاب راه‌اندازی شود. پیک در پنج شهر بزرگ کشور، کتاب را از در منزل تحویل می‌گیرد و در سایر شهرها دفاتر پیشخوان دولت و پست، این خدمات را انجام می‌دهند.

مکانیزه کردن ارسال کتاب با ایجاد باکس‌های دانشجویی

مسئول تیم اجرایی یونی‌بوک گفت: تلاش می‌کنیم با مکانیزه کردن ارسال از طریق ایجاد باکس‌های دانشجویی در دانشگاه‌های دارای واحد یونی‌بوک در کشور، دریافت کتاب را برای دانشجویان آسان‌تر کنیم. این طرح امسال در دانشگاه تهران و علم و فرهنگ اجرا می‌شود و در صورت بازخورد مثبت، در همه دانشگاه‌های کشور که واحد یونی‌بوک دارند، اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این سایت بیشترین فروش را در بخش فروش و تبادل کتاب‌های دست‌دوم دانشگاهی در ماه‌های اسفند، خرداد و مهرماه دارد. در بخش عمومی، کتاب‌های نو را بیشتر کاربران تهرانی و کتاب‌های دست‌دوم را بیشتر شهرستان‌ها سفارش می‌دهند.

انتهای پیام
captcha