گردهمایی نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی برگزار شد
کد خبر: 4066734
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

گردهمایی نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی برگزار شد

گردهمایی نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی با هدف شناسایی مشکلات و رفع موانع در مشهد مقدس برگزار شد.

برگزاری گردهمایی نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر حنایی، جانشین سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در گردهمایی نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی که امروز، 5 تیرماه در هتل ثامن برگزار شد، گفت: این مراسم با هدف شناسایی مشکلات جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی استان و برنامه‌ریزی برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شده است. طرح سپاس، با هدف دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام می‌شود و ما به دنبال این هستیم که این طرح با حضور گسترده مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و این مسئله نیازمند هماهنگی بین نمایندگان ایثارگران است.

حنایی ادامه داد: تکریم شایسته خانواده شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از موضوعات مهمی است که انتظار داریم نمایندگان ایثارگران به آن اهتمام ورزند.

در این نشست تعدادی از نمایندگان، اهم مشکلات جامعه ایثارگری را مطرح کردند که شامل عدم تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، نبود پست‌های خالی در سازمان‌ها، بی‌توجهی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ادارات، عدم رضایت ایثارگران از تسهیلات بیمه دی و بانک دی و عدم اجرای قانون است.

در ادامه، حجت‌الاسلام لطف الله ثقفی،مشاور وزیر امور اقتصادی و دارائی در امور ایثارگران گفت: درست است که روزهایی در سال به نام شهدا، جانبازان و آزادگان نامگذاری شده است، اما نباید بزرگداشت شهدا و ایثارگران مختص این زمان‌ها باشد.

وی افزود: تکریم جامعه ایثارگری و زنده نگهداشتن یاد شهدا باید در سیستم نهادینه شود و مسیر سازمان‌ها در مسیر شهادت باشد. همچنین مسئول امور ایثارگران نباید منتظر برنامه و دستور باشد و یا حتماً نظارتی باشد که کار فرمایشی انجام شود، بلکه فعالیت‌ها باید خودجوش و داوطلبانه و در مسیر محورهای مشخص باشد.

ثقفی با بیان اینکه در شبکه اقتصادی کشور بیش از 80 هزار خانواده شهید و ایثارگر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: شاغلان ایثارگر، سرمایه‌های اجتماعی سازمان‌ها هستند که می‌توان در فعالیت‌ها از وجود این ایثارگران بهره‌مند شد. متاسفانه در برخی از سازمان‌ها حتی نمی‌شود مدیرکل و معاون را ملاقات کرد؛ شما نمایندگان باید برای ایثارگران ارباب رجوع و مدیران ادارات پلی باشید.

وی ادامه داد: اجرای طرح سپاس، مختص بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و انتظار است تمامی مدیران با برنامه‌ریزی درست با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار کنند، برای نمونه رؤسای اداره‌های برق، آب، گاز و ...  در طول ماه برنامه‌ای برای دیدار با جامعه ایثارگری داشته باشند.

مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران تصریح کرد: مکانی برای یادواره و یادبود شهدا در ادارات ایجاد کنید، فرزندان شهدای سازمان را معرفی و تصاویر شهدا را در سازمان نصب کنید، نشستی به صورت مستمر با فرزندان شهدا و ایثارگران برگزار شود و اجازه داده شود طرح‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

گفتنی است، در این گردهمایی رضا رحیمی‌نسب، مدیرکل امور مجلس و لوایح و دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام لطف الله ثقفی، مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران و محمد رضا بیدکی، مشاور سازمان ثبت احوال کشور حضور داشتند.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و 335 شهید، 50 هزار و 991 جانباز و 3395 آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیده است.

برگزاری گردهمایی نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha