خدمات اصناف و بازاریان در زمان کرونا فراموش‌شدنی نیست
کد خبر: 4066508
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

خدمات اصناف و بازاریان در زمان کرونا فراموش‌شدنی نیست

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: بازاریان در زمان کرونا تجهیزات و امکانات خود را برای مقابله با این ویروس منحوس به‌کار گرفتند و لذا خدمات آنها هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شود.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلسبه گزارش ایکنا از یزد، محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، امروز، 4 تیرماه در نشست با اصناف و بازاریان یزد ضمن یاد و خاطره شهدای اصناف اظهار کرد: اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس چه از لحاظ تأمین منابع انسانی متخصص و فنی و چه پشتیبانی از رزمندگان و چه قبل‌تر از آن، دوران پیروزی انقلاب اسلامی از نخستین مجموعه‌هایی بودند که به ندای امام راحل پاسخ مثبت دادند.

وی یکی از دلایل به ثمر نشستن انقلاب اسلامی را همکاری و همراهی اصناف و بازاریان عنوان کرد و گفت: این نقش اثرگذار اصناف و بازاریان نباید فراموش شود و اگر به سابقه آن بنگریم می‌بینیم که سبقه دینی و فرهنگی و ممزوج با فرهنگ بوده است.

جوکار به فعالیت بازاریان و اصناف در زمان کرونا اشاره کرد و ادامه داد: بازاریان در زمان کرونا تجهیزات و امکانات خود را برای تولید ماسک و گان برای بیمارستان‌ها به کار گرفتند و حتی کمک‌های نقدی و غیرنقدی این عزیزان هیچ‌گاه از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شود و قدردان این خدمات اصناف و بازاریان هستیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی امروز در بازار مشغول به فعالیت هستند که متدین، معتقد و قناعت‌پیشگی را اصل و اصول خود قراردادند و تلاش دارند که مردم معیشت و زندگیشان را بتوانند اداره کنند و این مسئله یکی از اصول بسیار مهم در جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 شاهد تورم 55 درصدی در کشور بودیم، بیان کرد: وضعیت ما در رابطه با استقراض از بانک مرکزی، اسناد خزانه و اوراق مشارکت به‌گونه‌ای است که در دوره‌ای دریافت شده و دولت سیزدهم باید آنها را بازگرداند.

جوکار با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با اجرای برخی از طرح‌های اقتصادی توانستند تورم را در کشور کنترل کنند که اگر چنین کاری نمی‌کردند، طبیعتاً وضعیت بدتر از شرایط کنونی بود، افزود: در بخش مدیریت و اجرا مهم است که چگونه طرح‌ها را در کشور اجرا کنیم تا مشکلات بعدی را پیش نیاورد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث مالیات اصلاً به دنبال این نیستم که فشار مضاعفی بر اصناف و بازاریان یا دیگر بخش وارد شود، گفت: ما به دنبال این هستیم که مالیات‌های اخذ شده را در استان، شهر یا محلات هزینه کنیم و لذا اثرات مثبتی را در پی خواهد داشت و تلاش می‌کنیم تا مالیات‌های واریزی به استان بازگردد.

انتهای پیام
captcha