تأکید حماس بر حفظ هویت اسلامی قدس و مقاومت در برابر شهرک‌سازی
کد خبر: 4065075
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

تأکید حماس بر حفظ هویت اسلامی قدس و مقاومت در برابر شهرک‌سازی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به بر مقاومت این جنبش برای حفظ هویت عربی و اسلامی قدس شریف، بر مقاومت در برابر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: ما طرح جدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس اشغالی را که هدف آن جداسازی محله المصراره از باب العمود و بقیه محلات قدس شریف است، رد می‌کنیم و آن را اقدامی با هدف یهودی‌سازی و تجاوز آشکار موقوفات اسلامی و مسیحی می‌دانیم که با هدف تغییر هویت قدس شریف و محدود کردن حضور فلسطینیان در آن انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: تلاش صهیونیست‌ها برای تحمیل وضعیت جدید در قدس، هویت واقعی اسلامی و عربی قدس را تغییر نمی‌دهد. حماس از مردم فلسطین و تمام گروه‌های سیاسی و اجتماعی خواسته است، با هر ابزاری در برابر این تجاوزات مقاومت کنند.

از سویی جنبش مقاومت اسلامی حماس موضع آفریقای جنوبی و پارلمان کاتالونیا در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را ستود.

این جنبش در بیانیه‌ای دعوت وزیر خارجه آفریقای جنوبی از جامعه بین‌الملل برای بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی به سبب جنایات و نقض حقوق ملت فلسطین از 73 سال پیش و تلاش برای توقف این جنایات را ستود.

حماس همچنین از تصویب طرحی در پارلمان کاتالونیا در محکومیت جنایات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین نیز استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: این مواضع و طرح‌ها، پیروزی به نفع مسئله عادلانه فلسطین است و پرده از چهره حقیقی رژیم اشغالگر که متکی به جنایت و نژادپرستی است و قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند، برمی‌دارد و همین مسئله جامعه بین‌الملل را ملزم به عمل به مسئولیت‌های خود در رابطه با بازخواست و مجازات سران این رژیم در دادگاه جنایی بین‌المللی می‌کند تا بدین ترتیب، عدالت، حق آزادی و تعیین سرنوشت ملت فلسطین محقق شود.

انتهای پیام
captcha