روز فرهنگ اسلامی با حضور ایران در اوگاندا + عکس
کد خبر: 4064532
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

روز فرهنگ اسلامی با حضور ایران در اوگاندا + عکس

مراسم سالانه «روز فرهنگ اسلامی» با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا در کامپالا، پایتخت این کشور برگزار و در آن بر پایبندی و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه تأکید شد.

روز فرهنگ اسلامی با حضور ایران در اوگاندا + عکسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، مراسم سالانه «روز فرهنگ اسلامی» در محل سالن اجتماعات دبیرستان «وین» واقع در منطقه «کابووا» در کامپالا برگزار شد.

یوسف کتابیرا، مدیر دبیرستان وین در سخنانی، شرکت‌کنندگان را به رعایت تقوا دعوت و تأکید کرد دین اسلام دارای نظام و منطق جامع بوده و همیشه راه حلی برای چالش‌های جامعه دارد.

خانم کتابیرا، معاون دبیرستان وین نیز، به بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود و شرکت در مسابقات قرائت قرآن پرداخت و خطاب به دانش‌آموزان گفت: به فراگیری و حفظ ارزش‌های اسلامی خود پایبند باشید.

عبدالله عباسی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا نیز در سخنرانی خود، از ایران به عنوان کشوری یاد کرد که مبتنی بر قرآن کریم بوده و به رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) ادامه مسیر می‌دهد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان تصریح کرد: فرهنگ ویژگی‌های گروه خاصی از مردم است که با ارکان متعددی از جمله زبان، مذهب، آشپزی، عادات اجتماعی، موسیقی، هنر و ... تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: هر ساله هزاران نفر از سراسر جهان از آفریقا دیدن می‌کنند تا شاهد فرهنگ زیبا، تاریخ و دیگر پدیده‌های طبیعی شگفت انگیز آن باشند. آفریقا با ویژگی‌هایی همچون حیوانات وحشی، رودخانه و دریاچه‌های پرآب و همچنین، مهمان نوازی مردم این قاره پربرکت و زیباست.

در ادامه، عیسی لوییمبازی کاتونگولو، سفیر جوانان آفریقا به بیان برخی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا در زمینه اعطای بورسیه تحصیلی، مسابقات قرآن، جشنواره‌های هنری و فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ... پرداخت.   

همچنین، دانش‌آموزان تلاش کردند آموخته‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های خود را از زندگی به سبک اسلامی از طریق فعالیت‌هایی مانند تلاوت قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، خواندن اشعار با مضامین آیات قرآن، خواندن حدیث و خطبه، نمایش پوشش اسلامی و...  بیان کنند.

پس از آن، جمعی از دانش‌آموزان رشته‌های حفظ قرآن کریم، ترجمه و تفسیر قرآن در قالب مسابقات قرآن کریم به زبان‌های انگلیسی و لوگاندا با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اجرای نمایشی با موضوع «فرزندپروری و معیشت» از دیگر برنامه‌های دانش‌آموزان دبیرستان وین بود.

انتهای پیام
captcha