محكوميت سركوب مسلمانان در هند از سوی سازمان عفو بین‌الملل
کد خبر: 4064328
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

محكوميت سركوب مسلمانان در هند از سوی سازمان عفو بین‌الملل

سازمان عفو بین‌الملل، با صدور بیانیه‌ای، سركوب بی‌رحمانه مسلمانان از سوي نیروهای امنیتی هندی را محكوم كرد.

به گزارش ايكنا به نقل از الجزيره، سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه اعلام کرد: مقامات هندی باید فوراً استفاده بیش از حد از زور را در مواجهه با اعتراضات گسترده در این کشور متوقف کند.

این سازمان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط معترضان به اهانت به پيامبر (ص) از سوی سياستمداران حزب بهاراتيا جاناتا شد که صرفاً به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز بازداشت ‌شده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت هند مسلمانانی را که به طور مسالمت‌آمیز مخالفت خود را با تبعیض نژادی بيان می‌کنند، به شکل بی‌رحمانه‌ای سرکوب می‌کند.

در این بیانیه تأکید شده است: استفاده بیش از حد از زور علیه معترضان، بازداشت همراه با خشونت و تخریب خانه‌ها توسط مقامات هندی نقض آشکار تعهدات هند در قبال استانداردها و قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

سازمان عفو بین‌الملل در این بیانیه برخورد پليس با معترضان در روزهای اخير كه به كشته شدن دو نفر در جريان تيراندازی در رانچی، مرکز ایالت جارخند و ضرب و شتم معترضان در ايالت اوتارپرادش منجر شد را اقدامی غیرقابل‌قبول دانست.

این بیانیه همچنين اظهارات سیاستمداران حزب حاکم در استقبال از این رفتارها به جای انتقاد از آن‌ها را محكوم كرده و این اظهارات را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha