ظرفیت بین‌المللی جامعةالمصطفی برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در جهان
کد خبر: 4064088
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
جانشین رئیس جامعةالمصطفی مطرح کرد:

ظرفیت بین‌المللی جامعةالمصطفی برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در جهان

جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: جامعةالمصطفی ظرفیت بین‌المللی بسیار گسترده‌ای دارد و آماده است از این ظرفیت برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در سراسر جهان استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۲۳ خرداد در نشست مشترک با رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور که در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، به تحصیل طلاب ۱۶۰ کشور جهان در واحد‌های جامعةالمصطفی اشاره کرد و افزود: طلاب جامعةالمصطفی با توجه به نیاز‌های دانشی مناطق خود، در دو نظام آموزش دانشگاهی و حوزوی به تحصیل علوم و معارف اسلامی و انسانی اشتغال دارند و امروز در بیشتر کشور‌های دنیا جامعةالمصطفی حضور مستقیم یا غیرمستقیم دارد.

استاد جامعةالمصطفی با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی جامعةالمصطفی، ادامه داد: در المصطفی بحث ورزش از دو جنبه فرهنگی و حرفه‌ای دنبال می‌شود. دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، دینی، علمی و سیاسی کشور‌های خود فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و معتقدیم در عرصه ورزش نیز می‌توانیم افرادی تربیت کنیم که در کشور خود منشأ خدمت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور بیان کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از دو حیث ورزشی و فرهنگ ایران ـ اسلامی حائز اهمیت است. جامعةالمصطفی ظرفیت بین‌المللی بسیار گسترده‌ای دارد و آماده است از این ظرفیت برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در سراسر جهان استفاده کند. فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای نیز می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب در این عرصه، به دستاورد‌های چشمگیری دست یابد.

بی‌مهری نسبت به ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی

سپس، علی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این دیدار با ارائه گزارشی از ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور، اظهار کرد: با وجود اینکه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در کشور ما به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مقایسه با ورزش‌های دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته است. البته در سال‌های اخیر احیای این ورزش در دستور کار مسئولان کشور قرار دارد و تلاش می‌شود در زمینه فرهنگ‌سازی این ورزش اقدامات مناسبی صورت گیرد.

 علی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

وی ادامه داد: گود زورخانه‌های ما محل تربیت جسم و روح است و بسیاری از بزرگان کشور به این ورزش اشتغال داشته‌اند. امروز ورزش زورخانه‌ای مورد توجه دیگر کشور‌ها قرار گرفته و لذا طی یکی، دو سال گذشته نسبت به احیای این ورزش کهن تلاش شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای وکشتی پهلوانی، احیای این ورزش را نیازمند حمایت بخش‌های مختلف دانست و گفت: طلاب جامعةالمصطفی می‌توانند بهترین مروج ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سراسر جهان باشند که امیدواریم بتوانیم با تعریف همکاری‌های مناسب در این عرصه، نتایج بسیاری خوبی در زمینه گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی به دست آوریم.

در پایان نیز، مقرر  شد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جامعةالمصطفی و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور تدوین شود.

انتهای پیام
captcha