«قرارگاه 21 تیر» در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تشکیل شد
کد خبر: 4063966
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

«قرارگاه 21 تیر» در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تشکیل شد

«قرارگاه 21 تیر» با موضوع تبیین شاخصه‌های حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان تشکیل شد.

امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری قرارگاه 21 تیر با موضوع تبیین شاخصه‌های حجاب و عفاف در دستگاه‌های دولتی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان امروز 23 خرداد برگزار شد.

بهمن شهریاری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در این نشست اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی مسیری را می‌رود که استکبار را نگران کرده است. دشمن از هر طرفی برای مقابله با انقلاب اسلامی وارد شد موفقیتی به دست نیاورد، امروز اندیشکده‌های متعددی را طراحی کرده و خانواده و بانوان را به دلیل نقش پر رنگ تربیتی آنها، هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، یک دستور الهی همگانی است، اظهار کرد:  ماموریت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که به سی و سه دستگاه دولتی و حاکمیتی نسبت به پایبندی به واجب امر به معروف و نهی از منکر شهدار بدهد تا ماموریت خود را برای رعایت قانون حجاب و عفاف انجام دهند.

شهریاری اظهار کرد: ما اولویت‌ها و مسائل نظام را احصا کردیم و تلاش کردیم این مسائل را در قالب قرارگاه‌هایی پیگیری کنیم. یکی از این قرارگاه‌ها، قرارگاه 21 تیر با موضوع اعلام شاخصه‌های عفاف و حجاب است و دستگاه‌ها تا 21 تیر باید در قالب شاخصه‌های عفاف و حجاب ابلاغی، برای حفظ زیست عفیفانه اصلاحیه‌هایی انجام دهند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با بیان اینکه برای رعایت این اصلاحیه، بازرسی‌هایی داریم، گفت: این طرح از سه هفته پیش اعلام شده است. تا پایان خرداد، مرحله توجیه و آموزش بازرسان اجرا می‌شود. هر دستگاه، طبق قانون، باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد. همچنین هر دستگاه یک دبیر امر به معروف و نهی از منکر و یک نماینده عفاف و حجاب دارد. مرحله سوم نظارت بر عهده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره تکلیف مدیرانی که این طرح را در دستگاه‌های خود اجرا نمی‌کنند، تصریح کرد: ما با مدیرانی که با ما همکاری نمی‌کنند، همکاری نمی‌کنیم و مسئولانی که این قانون را اجرا نکنند، شایستگی این جایگاه را ندارند. 

شهریاری خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های این طرح، اعمال سلیقه شخصی از سوی برخی مدیران و تندروی از ناحیه آنها است که در این زمینه افراد می‌توانند این مسئله را به ما اطلاع دهند. 

انتهای پیام
captcha