امام خمینی(ره)؛ شناسنامه بازسازی هویت اسلامی
کد خبر: 4061908
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

امام خمینی(ره)؛ شناسنامه بازسازی هویت اسلامی

پرورش یافتن در مکتب امام خمینی(ره) افتخار ایرانیان است و امام شناسنامه بازسازی هویت انقلاب اسلامی است.

امام خمینی(ره)؛ شناسنامه بازسازی هویت اسلامیامام خمینی شناسنامه بازسازی هویت انقلاب اسلامی ایران است که افکار و سیره و منش ایشان در جهان امروزی برای هر آزاد مردی شناخته شده است.

به همین منظور گفتگویی با جمعی از مبلغان اسلامی اردبیل در جهت تبیین ویژگیها و سیر اندیشه امام خمینی(ره) پرداخته شد.

حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز در گفتگو با ایکنا از اردبیل، به لزوم جهاد تبیین در خصوص سیر اندیشه و آرمان‌های امام خمینی(ره) در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امام راحل تنها یک رهبر سیاسی نبودند بنابراین لازم است نسل‌های پیش رو برای تکوین ابعاد شخصیتی خود با ابعاد شخصیتی امام(ره) آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند در گام دوم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام خمینی(ره)، هیچ معنایی ندارد، گفت: امام خمینی(ره) شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: امام خمینی(ره) به قدرت مردم باور داشت و هراس استکبار هم دقیقاً از بیداری و اتحاد مردم است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: صلاح و سعادت کشور در این است که در هر زمان منویات راهگشای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را چراغ راه بدانیم چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همانند بنیانگذار کبیر انقلاب با رصد دشمنان اسلام همواره راهگشای ملت برای عبور از توطئه ها و دسیسه‌های دشمنان هستند.

لزوم تبیین اندیشه‌ها و مکتب امام خمینی(ره) در جامعه

امام خمینی(ره)؛ شناسنامه بازسازی هویت اسلامیحجت‌الاسلام اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز به ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ۱۴ خرداد فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌ها و افکار و مکتب امام خمینی(ره) در جامعه است.

وی افزود: باید ابعاد شخصیتی و سیره زندگی امام خمینی(ره) به نسل‌های جدید بازگو شود.

مطالبه‌گری برای احقاق حق، منطق امام راحل بود

حجت‌الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه شهرستان بیله سوار، به تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل از دیدگاه متفکران غربی پرداخت و گفت: شخصیت بی‌نظیر جهانی امام راحل(ره) سبب شده تا اندیشمندان غربی به سیاست و شخصیت این چهره جهانی صحه بگذارند.

وی یکی از خصوصیات مهم و منطق حضرت امام خمینی(ره) را مطالبه‌گری نسبت به حق و حقوق ملت عنوان کرد و گفت: این امر مهم تا آخرین لحظه حیات امام راحل تداوم داشت و در وصیت‌نامه سیاسی و الهی ایشان نیز بر انجام آن تاکید شده است.

اعتقاد امام به انقلاب مردمی

امام خمینی(ره)؛ شناسنامه بازسازی هویت اسلامیحجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر، به سی و سومین سالگرد ارتحال بنیان گذار نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ابعاد مهم جهاد تبیینی از همه مردم درخواست کرده اند که ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) را بشناسیم تا راه امام از تحریف دشمنان حفظ شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزگار و حکیمی سیاستمدار بود گفت: امام خمینی(ره) عالمی شجاع و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود،هم فقیه بود، هم فیلسوف و در عین حال عارف و ادیبی بود که ندای توحید را به گوش جهانیان رساند و توانست هیمنه استکبار جهانی را بشکند.

این مبلغ اسلامی به تلاش‌های جریان عبری، غربی، عربی برای تحریف شخصیت عظیم امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: جریان‌های انحرافی مانند منافقین، لایه افراطی اصلاح طلبان، مدعیان عدالت‌خواهی همین رویه را در پیش گرفته‌اند.

حجت الاسلام باوقار گفت: جریان تحریف، اتهام فقدان آزادی‌های مدنی را به امام می‌زنند اما همگان می‌دانند که انقلابِ امام مردمی بود و امام به مردم به معنی واقعی کلمه اعتقاد داشت همین عامل باعث شد در سال اول انقلاب پنج بار انتخابات برگزار شود.

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر، با اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یادآور شد: عقلانیت، معنویت و عدالت سه بعد مهم مکتب امام راحل است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره همگان را به خدمت به مردم سفارش کرده اند، اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت محرومین، توصیه اجتناب از اشرافیگری، مردمی بودن مسئولان از توصیه های موکد امام راحل به مسئولان است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) ضامن پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد و عرصه ها است، تاکید کرد: انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین امام راحل که الحق بهترین انتخاب نیز است کشور را در این مسیر نگه داشته است.

وی به میدان های جنگ امروزی اشاره کرد و ادامه داد: تبعیت و اطاعت از ولی امر مسلمین فقط لسانی نیست و باید در عمل هم دیده شود.

حجت‌الاسلام نعمتی به ولایتمداری مسئولان و مدیران اشاره و خاطر نشان کرد: عمل به تمام توصیه ها و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار کار جهادی با روحیه انقلابی و خدمت خالصانه و مجاهدانه به ملت از جمله مصادیق ولایتمداری عملی برای مسئولان است.

انتهای پیام
captcha